Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 591 ggr
skogsdimmans
0

Risker?

Hjälp mig, försöker få iväg min kompis att kastrera hennes 2 8 åriga honkatter.. De pinkar ner allt för henne när det är dags att löpa, hon ger p piller när hon känner för det istället för att ge som man ska…

Katterna har aldrig varit hos veterinär och är alltså inte heller vaccinerade.

Visst finns det risker med narkos osv, men katterna lider verkligen över att ha det så här!

Den ena katten tappar pälsen så fort hon får p-piller….

Ge mig lite risker och vad jag kan använda som motiveringar så att hon verkligen hjälper sina katter till bättre liv!!

Kronängens
0

Att slippa nedkissandet borde ju räcka tycker man!

Stackars katter. Tror det är svårt att få någon som inte har gått till veterinären med katterna på åtta år att gå dit och kastrera men LYCKA TILL! Andra har säkert bättre råd. Du har säkert redan sagt att det inte är bra för katterna att löpa hela tiden och att de kan få problem av att äta p-piller i längden.

LittleL
0

Säg att dom blir friskare, vackrare, trevligare och ja…jag tycker att man bara kan hitta anledningar för. TROTS att jag har tråkiga personliga erfarenheter av kastrering. /Sylvia

Zios
0

Att ge p-piller till sina katter år ut och år in är i sig riskabelt, det borde veterinären som skriver ut recept till hennes katter upplysa henne om.

UncutDiamond
0

P-piller är till för att ge en kortare tid om man vill ha honan i avel.  För kattens bästa så kastrerar man ju en hona så att dom slipper dessa svallningar och risken med alla biverkningar som p-piller för med sig. Men jag tro att det har hon nog redan veterinären som hon bett skriva receptet talat om . så det är nog hennes eget val att ge dessa 8 åriga katter p-piller. Fundersam

skogsdimmans
0

Den veterinär är mer insatt i hästar, och inte i katter. Han bryr sig inte det minsta om katter. Dör en kan man ju få en ny för 100:-

Visst är det hennes val, men hon har inte blivit ordentligt informerad! Jag trodde att ALLA veterinärer skulle sätta djurens bästa i första hand!

ingann
0

Tyvärr så berättar inte alla veterinärer att det kan vara farligt. För ganska många år sedan hade jag en underbar husishona som gick på p-piller i ca 6 år, det slutade med att hon fick cancer i hela magen vilket distriktveterinären upplyste mig om att det berodde på p-pillren när jag avlivade henne. Nu har min skogishona ätit piller i ca 1,5 år med uppehåll för en dräktighet+ ungar men när den här kartan är slut skall hon kastreras för jag vill inte riskera att hon blir sjuk också.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Froydis
0

Hva med å ta en prat med vetrinæren da og høre om han vil hjelpe deg å hjelpe kattene??? sikkert enklere å prate fornuft med ham fakstisk for han kan ikke mottsi dine argument uten å motsi sitt yrke…. Kansje en lokal klinikk kan gi henne rabatt om det er prisen hun kikker på… Jeg "kjemper " også mot slike holdninger og det er utoooolig hvor egenrådige folk kan være…

Lykke til

UncutDiamond
0

#5 Varför vill hon inte kastrera katterna ? Vad har hon gett dig för motivering varför hon inte gör det? Vad säger hon när du föreslår det? Tycker inte hon att det är jobbigt med att katterna pinkar och tappar päls och verka må dårligt?

ariel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr så har ju alla sin syn på katter,förstår hon inte hur sjuk en kisse kan bli om man inte går till veterinär? Innan jag började med uppfödning så hade jag4st huskatter som gick ut o in som dom ville.Vacc varje år naturligtvis,hon måste ju förstå att det är 2st liv hon har ansvar för. Hoppas att hon inser det!MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter