Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 347 ggr
Bengan.
0

Vad händer?

Om man är Sverakansluten uppfödare och en hona smiter och blir dräktig. Är man då tvungen att avlägsna fostren, eller får kattungarna födas fram, trots att det blir "huskattsavel".

Började fundera på detta när jag läste tråden om sweet Scarlet.

Mvh Bengan

SKOGSGLIMTAN
0

#0 Precis vad jag har funderat på, då jag läste om "fallet Sweet Scarlet". Vad händer sådanna gånger?? Bra att du tog upp frågan, intressant att höra vad andra säger om detta.

*Mvh Eva-Helen*

Zios
0

Jag har för mig att det står i Sveraks stadgar och regler något i stilen med att man inte får utöva medveten huskatt avel. Men som sagt det är bara vad jag i skrivandets stund har för mig att jag någon gång har läst! Men den som verkligen vill veta kan ju läsa på sveraks hemsida, det finns en länk till stadgar & regler.

Bengan.
0

Jag har läst stadgarna för uppfödning på SVERAK:s sida, men hittar inget om detta.

Mvh Bengan

Zios
0

# 3 Jag var också läste men hittade inte det heller nu??? Men jag vet att jag har läst detta… hmm,  tror att det var förra året så någonstans finns det skrivet.

Seerath
0

Som jag har förstått det ska man anmäla till sverak att det har hänt men att man får låta kattungarna födas. Jag har dock ingen källa så jag är inte helt säker.

WesthKiowas
0

Det enda jag vet i alla fall är att man inte behöver abortera fostren. Det är ju inte medveten avel så det är inga problem. Men man ska nog tala om för Sverak vad som hänt.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!