Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 05-pälsvård
Läst 860 ggr
SKOGSGLIMTAN
0

Nybadade grabben Tutankhamun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Må bara sätta in bilder på Tutankhamun också, han har juh också gjort sig fin fin idag*ler*.

SKOGSGLIMTAN
0

och här kommer en till bild på "Tuttan"Skrattande han ser så rolig ut här*s*.

SKOGSGLIMTAN
0

Här är han " helt slut stackarn" efter dagens bestyr, men ska man bli fin såå….*blink*

kerstin2181
0

He he, man kan få sig många goa skratt, efter en skönhetsbadGlad

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

ingela-anthon
0

Han ser ståtlig ut som den kung han är.Kyss

Är det kanske någon utställning på gång för pojkarna?

Mvh, Ingela

Labolina_73
0

:-) Japp dom ska båda 2 till Järva nu på söndag… ställas som kull tillsammans med sin syster Cleopatra (Xena) och för enskild bedömning-- :-)

Ska bli så spännande att se hur det går… hoppas hoppas… det är ju trots allt min första kull.. :-)

SKOGSGLIMTAN
0

#4 Japp, som Linda skrev nedan så är det första utställningen på G nu på söndag Järvautställningen. Skrattande

#5 Linda, det ska bli " kanon kul"..Glad

ingela-anthon
0

Åh, vad spännande. Håller tummarna för er!

//Ingela

SKOGSGLIMTAN
0

Tutankhamun och Savannah ligger och kramas, tror det var före "Tuttan" skulle få sitt skönhetsbad. Savannah vill inte släppa taget om honom *ler*

Margona
0

Han är också fin, lycka till med honom också.

SKOGSGLIMTAN
0

#9 Tack igen Margona. Lill Tuttan kommer att göra sitt bästa, han är såå söt och snäll. Lite mer blygsam är vad brorsan Sebek är bara, men det är ju charmigt*ler*

*Mvh Eva-Helen*

Malin1
0

#0: han e onekligen en gobit!!!! :)
måste tipsa dig om att börja torka dem med hårfön redan nu så de är vänjer sig!:)  blir bäst resultat då!:)
(dock en fön med kalluftsfunktion måste det vara - riskerar att bli för varmt annars .) =))

SKOGSGLIMTAN
0

#11 Tack så mkt för dom fina orden om Tutankhamun. Jag badade dem i förrgår,men jag tog aldrig ngn fön, kanske skulle ha gjort det *hmm*. Men får tänka på det till nästa gång. Tack för bra tips. Jag undrar ska man använda kattbalsam efter schamponeringen? Hur gör du? Jag borstar dem varje dag.

*Mvh Eva-Helen*

ingela-anthon
0

# 12 Det beror på hur ofta du badar honom och hur fet päls han har om du skall ha balsam eller ej.

Eftersom det blir en och annan utställning för vår del tycker jag att jag badar ofta. Därför använder jag Vetriderm shampo och balsam som jag köper hos vetrinären. Har även testat andra produkter men tycker då pälsen har blivit både torr och "flygig".

Badar man bara någon enstaka gång behövs det kanske inte balsam, men testa er fram och se vad som passar er bäst.

Mvh, Ingela

SKOGSGLIMTAN
0

#13 Tusen tack för mkt bra tips.

*Mvh Eva-helen*