Den "perfekta" hanen sökes ;)
Jag letar såklart på egen hand, men lite hjälp tas tacksamt emot om ni vet någon som skulle passa. Jag söker en eller helst två hanar att låna så småningom till mina skogkattflickor Tiffany & Bijou.
Det svåra är i mitt tycke att hitta en hane som är riktigt snygg och som inte är för nära besläktad med mina honor. Hans huvud är viktigt. Det ska helst vara långt men ändå ha en snygg triangelform med starka sidolinjer. Profilen ska vara lång & rak. Han får gärna ha en stark haka. Inte för flat panna. Öronen är också viktiga. De ska vara välplacerade (ej sitta för högt på huvudet), ha snygg form och de får gärna vara stora. Ögonen är nästan viktigast av allt. Eftersom mina honor (särskilt Tiffy) har lite för dominanta, stora ögon, så vill jag gärna att hanen har smala, sneda "kinesögon", de ska ha rätt uttryck och form, men i detta fall gör det inget om han har lite för små ögon och som kanske även ligger lite för djupt.
Mina töser är stora och jag vill gärna bevara storleken, så han bör vara medium till stor, inte jätteliten. Fin pälskvalitet, lång buskig svans, trevligt temperament, frisk & kry såklart.
Inga dåliga krav, va? ;) Nej, men kort sagt söker jag bästa möjliga hane/hanar, som inte är för nära släkt med mina honor. Så om ni vet någon som ni tycker passar in på denna beskrivning, så får ni jättegärna tipsa mig. Bilder & stamtavlor på mina honor finner ni på min hemsida.
Tack på förhand! :)
mvh Nina
Har du kollat i den här tråden? Många lovande unga hanar presenteras i den. 
http://norskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8aad0913-836a-4dda-95e7-bf3d95e23739

Ja, men jag kan ändå inte bestämma mig :)
Vill se ännu fler exempel också.

Jag har tre unga hanar som så småningom ska gå i avel. De kommer så klart att vara HCM-testade innan.
S*Rotebräckans Giorgio Armani, nfo n 09
S*Bärnstensögas Ymer, nfo e 03
IDP*Dizorinas Zorro, nfo n (han kommer att bo hos Peter när vi flyttat isär men som alla de andra så ingår han i katteriet ändå)
Inga dåliga hanar någon av dom men de har både starka och svaga sidor, ingen av dom är "perfekta", det beror lite på vad man söker efter. De finns inlagda på min hemsida och nya bilder kommer så småningom. Lycka till Nina! //Kaisa

Tack Kaisa!

Glömde att skriva att S*Bärnstensögas Ymer förmodligen är amberbärare då hans mamma är en ambersköldpadda. //Kaisa
# 5 Då är han ju amberbärare, inte bara förmodligen 
Mvh/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#6 Tack! Då vet jag det, visste inte riktigt hur det låg till med den saken. //Kaisa
jag har ju en hane(Vildfagres orvar rödhövde) oxå amberbärare, som blir pappa nu i dagarna,kan ju kolla vad för avkomma han lämnar.utseendemässigt stämmer ju iaf en del av vad du önska o inavelsgraden är iaf med bijou 1,56 i 5 generation,tiffy ligger för nära..du kan kolla på han om du vill..
http://www.freewebs.com/lunaslions
som det ser ut nu kommer jag hålla han fertil ett tag till,han strilar inte och mår i övrigt bra..
S*Winsnes Wilda