Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 611 ggr
Therese
2019-03-25 13:09

Egna påhitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era katter hittat på små bus på nätterna? Fått för sig att göra något nytt helt plötsligt? Vi har en trasig list runt ytterdörren (några cm) och den här varit trasig i säkert ett år. För någon vecka sen började Zelda jama på nätterna, länge och ihållande. Hämtar man henne och tar henne till sovrummet är hon tyst en stund men kommer igång snart igen. Började fundera på varför. Googlade på varför en katt börjar jama och det stod om demens, att katter blir sjuka, har ont. Vi testade att täppa för hålet till listen, för det var ju vid dörren hon skrek. Hon blev tyst direkt. Har idag köpt en ny list. Antar att Zelda bara ville visa att det är dags att laga 😂 Eller så hörde hon väl ljud utifrån. Har era katter hittat på något kul?

Annons:
kara_murray
2019-03-25 13:44
#1

🤣🤣😂😂Hon är en renoveringskatt!! Min Dorothea gör, sedan hon varit liten, att hon står och skrikjamar/piper i tex hallen om hon inte ser att man gått och lagt sig. Man får ropa att jag är i sovrummet och då kommer hon pipande… Gemma har börjat stå och skrika vid ytterdörren, antingen är det vårkänslor eller så har Vilhelminna lärt henne väl… ingen av dem jamar längre stunder…

Therese
2019-03-26 07:59
#2

Nej men vad sött! Jag hade en förr som satt bredvid mig och jamade när hon tyckte att jag skulle gå och lägga mig 😂 Skönt att det inte är långa stunder, de väcker dig inte på nätterna? :)

kara_murray
2019-03-26 09:47
#3

Dorothea och Gemma är riktiga sjusovare. De vill gärna sova länge på morgonen. De talar oxå om på kvällen när det är läggdags och matdags… Vilhelminna är riktigt morgonpigg så om hon vill ha gos tex kl. 04 så väcker hon mig för att få det, så hon har en helt annan dagsrytm än oss andra…Hon är oxå den som lägger sig sist på kvällen….

Therese
2019-03-30 10:18
#4

Haha de är för roliga. Tänk vad lätt det hade varit om alla hade samma sovrutin :)

Upp till toppen
Annons: