Annons:
Etikett14-rasstandard
Läst 1856 ggr
Ridtravartjej
3/13/17, 2:04 PM

Är hon Norsk Skogkatt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Jag hämtade hem en 12årig dam i helgen då gamla ägaren blivit dåligt och fått lagts in på sjukhus. Barnbarnet som vi hämtade henne hos sa att hon är Norsk Skogkatt.
Är hon de tro? Tänkte vad ni tror utifrån hennes utseende? :)

Annons:
Honestyisdead
3/13/17, 2:20 PM
#1

Är hon det finns det stamtavla. Så kolla hennes idnummer

Herveaux
3/13/17, 2:21 PM
#2

Om hon inte har stamtavla så är hon huskatt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Ridtravartjej
3/13/17, 2:36 PM
#3

#1 hon har ett id nummer i örat men de syns inte så bra, hon är ändå 12 år gammal :/

Honestyisdead
3/13/17, 2:37 PM
#4

#3 Det måste ju finnas papper på katten. Alternativt så gå till veterinären tanten brukade gå till och säg vad ägaren heter och be om kattens idnummer.

Och tog du över försäkring?

Ridtravartjej
3/13/17, 2:40 PM
#5

#4 Hämtade katten hos barnbarnet som varken hade papper eller stamtavla. Farmorn är jätte dålig och ligger inne på sjukhus så vet inte vad hon heter eller nåt. Jag hämtade henne 13 mil från där jag bor så lite långt att åka. Hon kanske har chip så då kanske man kan se?
Nej hon hade ingen försäkring vd jag vet, försäkra henne igår. Barnbarnet vet inte ens om katten är kastrerad eller ej :/

Herveaux
3/13/17, 2:41 PM
#6

Står inte ID-numret på försäkringspappren förresten?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Ridtravartjej
3/13/17, 2:45 PM
#7

#6 jag försäkra henne med namn och att hon va norsk Skogkatt för att barnbarnet sa att hon va de. Ska till veterinären och göra en senior koll på henne om 2 veckor så får dom kolla om hon har chip då :)

Torplyktans
3/18/17, 3:14 PM
#8

Försäkring för raskatter brukar vara dyrare än för huskatter (trots att Skogisar är minst lika frisk som huskatter) så om du inte har stamtavla skulle jag försäkra henne som huskatt ;-)

www.torplyktan.se

Kronängens
4/6/17, 10:21 AM
#9

Jag tycker inte att hon ser ut som en rastypisk norsk skogkatt. Sedan är det ju så att hon är en huskatt utan stamtavla, oavsett vilka hennes föräldrar är.

Upp till toppen
Annons: