Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1596 ggr
SFalkbring
2/21/17, 8:29 AM

Morgonvanor hos era katter?

Har era katter några särskilda morgonvanor? Väcker de er,  eller vill de ligga kvar och dra sig så länge som möjligt?

Hos oss så vill lillebror katt (Main coon) ligga kvar i sängen så länge som möjligt, och framåt morgonen krypa ner och sova på min arm… Samson är däremot morgonpigg och vaknar nån gång efter 4, och tycker vi är tråkiga som bara sover och inte vill busa med honom. Han kuttrar och har med sig ett byte när han kommer in i sovrummet. Hur enträgen han har varit syns på hur många trofeer han har lämnat av. I morse hade han kommit med dels sin Ikea-råtta och två vantar… 😃

Annons:
OberonsMatte
2/24/17, 4:25 PM
#1

Mina norska skogkatter är sömntutor på morgnarna, precis som jag. När väckarklockan ringer okristrigt tidigt (vid 5-6-tiden) ligger båda mina skogisar kvar när jag går upp. Först när de hör (eller känner lukten av) att blötmatsfrukosten serveras kan de komma släntrande, men ibland får jag t.o.m. gå och säga till  och visa matskålen.

På helgerna kan dock Moltas säga till när han tycker att jag ligger och drar mig för länge på förmiddagarna. Då börjar han smågnälla och pilla och flytta på kartongen som jag gömt telefon- och modem-sladdar bakom .. det är en väldigt effektiv väckarklocka även om det inte hörs så mycket..

Sajtvärd Katter iFokus

kara_murray
3/5/17, 7:48 PM
#2

Vilhelminna är som oftast morgonpigg. Hennes första år så var det mer eller mindre varje morgon som hon väckte mig kl.5 för att ha morgonmys. Det gör händer fortfarande att hon väcker mig kl. 5 för morgonmys men bara ca 2-3 dagar i veckan. Dorothea och Gemma är däremot morgontrötta så de ligger helst kvar i sängen så länge som möjligt. Däremot om vilhelminna väcker dem för att hon vill busa så har de inga som helst problem med att vakna till om så klockan bara är 2 på natten….

Therese
4/14/17, 11:14 AM
#3

Link kommer alltid och lägger sig på min mage och vill mysa när min väckarklocka har ringt 😂 Har jag inte jättebråttom ligger vi kvar och myser länge, sen springer han runt mina fötter tills han fått mat.

SFalkbring
4/18/17, 9:00 AM
#4

Haha, roligt att höra vad era katter har för sig på mornarna!

SFalkbring
4/19/17, 8:51 AM
#5

I morse var Samson väldigt angelägen, jag hörde honom en gång vid 4-tiden och hittade sedan sex st "jakttroféer" i sovrummet när jag gick upp, tre vantar, ikea-råttan och två möss 😃 Zorro sov som vanligt och tyckte att det var alldeles för tidigt att gå upp…

Therese
4/21/17, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är Link, spelar ingen roll att det är min rygg han ligger på och jag inte kommer åt att klia 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: