Annons:
Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1007 ggr
lunaaa
2016-11-03 19:25

Kastrering + vaccination

Hejsan!

Har precis blivit ägare åt en skogis som är snart 2 år, hon är helt underbar Kär, Iallafall, hon har fått en kull ifrån tidigare ägaren så vi fick henne okastrerad. Jag tänkte kastrera henne i januari och ge henne den årliga vaccinationen i februari, sist hon fick den var det i feb, Jag vill inte göra det samtidigt då det kan vara dåligt för kattkroppen att utsättas för så mycket på engång.., men undrar om det låter bra? vill tillägga att jag  tänkte kastrera i januari så hon känner sig hemma och trygg med oss först, i övrigt är hon är frisk och pigg.

Annons:
Honestyisdead
2016-11-03 19:34
#1

Tycker du fick bra svar inne på katter. Så länge katten hålls inne så kan du vänta med kastrering. Men dåligt att uppfödaren inte ordnade det.

lunaaa
2016-11-03 20:08
#2

#1 Fick inte svar om det var en bra eller dåligt att kastrera och vaccinera med 1 månads mellanrum, är lite nojjig och överbeskyddande när det kommer till mina djur, men tack för svaret! ❤️

Honestyisdead
2016-11-03 20:10
#3

Vet inte riktigt vad det är du undrar om det är bra eller dåligt?  Vaccinera gör man en gång om året, så det är ju rätt att du gör det ett år efter senaste. Kastrering Hade jag själv gjort tidigare men du gör ju som du vill. Tycker du inte katten har blivit trygg innan januari så gör det då. Är katten trygg tidigare så gör det då.

Upp till toppen
Annons: