Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1124 ggr
Therese
2016-07-16 13:52

Gillar din katt andra djur?

Många katter är ju ensamkatter som inte accepterar att någon ska komma in medans andra katter älskar hundar, kaniner, stallkatter som sover på hästar osv. Hur är era? =)

Berätta gärna vad för djur din katt gillar.

Annons:
Therese
2016-07-16 13:54
#1

Mina katter gillar hundar, små hundar går alltid bra och större tar en liten stund att lära känna :) Sen gillar de att jaga smådjur :P

Nenujap
2016-07-16 18:58
#2

Jag vet inte om mina skulle följa andra djur, eftersom jag inte prövat. Men jag svarade nej, då jag inte ytor det. Kiara är uppvuxen med hund (och massa andra katter) men hon brukar blänga ganska ogillande efter hundar om vi möter någon när vi är ute. Sista utställningarna har hon verkligen ogillat de andra katterna. Rafiki har vuxit upp med massa andra katter. Men annars har jag ingen aning om vad hon skulle tycka. Kanske är det bara mina egna drömmar som tror att hon skulle gilla en liten kattungekompis. Skulle tro att båda skulle acceptera om en annan katt flyttade in. Men det skulle nog ta lite tid. Men andra djur som de inte känner tror jag inte skulle gå hem hos dem…

@Mpajunen på Instagram

blondifire
2016-07-17 07:49
#3

mina katter älskar vår skäggagam,nu är vi kaninvakter,katterna umgås m kaninen kommer hundar o hälsar på e dom oxå roliga :-)

S*Winsnes Wilda

SFalkbring
2016-07-18 09:01
#4

Samson gillar alla :) Eller, alla han har stött på iaf. Träffar han en ny katt (eller en gammal bekantskap) blir han överförtjust! Svansar helst en halvmeter efter, kuttrar och gör lekinviter, vilket inte alltid uppskattas 😃 De hundar han har träffat på har också varit väldigt intressanta. Andra djur har han inte träffat på än, men jag misstänker att han kommer reagera liknande på de flesta.

Övrigt så är ju möss, ödlor, ormar, fiskmåsar och rådjur alltid roliga att jaga…

Lillskrutten (som är MC) har aldrig träffat andra djur än katt, och jag tror han skulle vara mycket mer skeptisk. Till skillnad från Samson var han verkligen vettskrämd för sambons systers katt Pip både första och andra gången de träffades. Vilket är lite lustigt, för han är otroligt cool med allt annat och var aldrig det minsta rädd för Samson.

kara_murray
2016-07-23 14:15
#5

Min Vilhelminna gillar min grannes katt och börjar mjukna upp och leka lite med deras lilla hund. Sedan älskar hon att jaga småkryp…

CaptainMorgan
2016-07-23 20:31
#6

Morgan är nyfiken på mindre hundar när vi är ute på promenad. Han har gått fram till några utan några större problem.. Men annars har mina inte träffat andra djur än

Annons:
kara_murray
2016-08-20 20:32
#7

Uppdatering med Vilhelminna och grannens hund. Vilhelminna och grannens hund har blivit riktigt bra kompisar och båda blir jätteglada när de träffar varandra. Deras katt är oxå en favorit och den kärleken är besvarad!!!!❤

skylar
2016-08-25 00:49
#8

Jag röstade nej, men jag tror att min Luna egentligen ligger inom gråzonen. Hon tycker om min mors katt när vi är och hälsar på, och jag tror verkligen att hon skulle uppskatta en konstant kompis (vilket jag hoppas blir möjligt i framtiden) i form av en annan katt.

När vi är ute på promenader så håller hon sig långt borta från hundarna. Dock har vi träffat en kattälskande hund ett par gånger som Luna fräser och morrar på samtidigt som hon reser ragg. Ändå visar hon intresse och nyfikenhet när hunden vänder ryggen till, så jag tror att det eventuellt skulle fungera om de fick träffas på, för katten, tryggare mark.

Annars är hon hyfsat nyfiken på kaniner, men det är mest för att de är roliga att jaga…

[fritte1974]
2016-09-21 17:25
#9

möss,råttor fåglar hon riktig onlog😂

Upp till toppen
Annons: