Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1042 ggr
Therese
2016-06-28 15:05

Får ni vara ifred?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara visa hur det ser ut hos oss ibland, eller oftast. Stänger man toadörren så tror katterna att någon dödar oss så de jamar och jamar tills man släpper in dem, när de sett att allt är lugnt vill de gå ut igen. Har ni det också så? Ja jag fick sätta upp fötterna mot väggen så Link fick en sittplats 😂

Annons:
oddahviing
2016-06-28 15:52
#1

Haha vad söt! Maine Coonerna vi hade förr ville alltid följa med husse på toan och gav sig inte =)

Asha vår bengal följer efter överallt, och går gärna in och ut från badrummet men tycker det är lite läskigt så han stannar inte så länge utan ligger oftast precis utanför dörren istället och väntar! När vi är i köket eller går runt hämtar han sin boll och leker med bollen runt våra ben.

'-Headlights on the highway-'

kara_murray
2016-06-28 19:47
#2

Så har det alltid sett ut hos mig sedan jag skaffade katt för första gången. Vilhelminna ligger i knäet varje gång jag är på toa. De få gångerna jag stängt dörren har hon varit helt olycklig och står och piper ynkligt. Så det är alltid sällskap på toa, ibland hade det varit skönt att vara själv på toa men det kan jag glömma.

Therese
2016-06-30 17:20
#3

Visst är det underbart att vara kattägd :D

burmamys
2016-07-01 16:17
#4

Nu har jag ingen Norsk skogkatt utan tre burmakatter, men jag känner precis igen det ni beskriver. Var väldigt länge sedan jag fick gå på toa alldeles själv, och helst ska Simon ligga sitta vid mina fötter och bli kliad bakom örat, medan Saga och Sindra kivas om att sitta på mina axlar eller möjligen i handfatet, så nära som möjligt… Särskilt Saga är duktig på att spola när hon tycker att jag är klar!🥵 

När jag ändå går på toa själv och stänger dörren så sitter snart minst en men oftast alla tre på rad utanför och krafsar och jamar tills jag svarar dem att jag lever och mår bra!😂

Nenujap
2016-07-02 18:57
#5

Det är inte alltid jag får sällskap. Speciellt inte nu på sommarhalvåret. På vintern är golvvärmen på i badrummet och den uppskattas såklart.

Rafiki har lärt sig att öppna toadörren, så även om jag går in själv, kommer hon ibland. Hon är alltid extra kelig inne på toa av någon anledning. Det är hennes mysplats. 

Kiara kommer in ibland, men hon har inte lärt sig att öppna dörren. Inte ens när den står lite på glänt lyckas hon med det… 

Om jag går upp på nätterna är Rafiki dock alltid med. Hon hör direkt när jag börjar vakna till. Då möter hon upp vid sängen och går sedan framför mig till toadörren.

@Mpajunen på Instagram

Therese
2016-07-04 13:15
#6

#4 Ja det är nog väldigt kattigt, min huskatt och skogisarna är typ likadana med det där :) Haha, dina katter verkar ju underbara! 

#5 Vad skönt det där låter, att ibland få gå på toa ifred 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: