Annons:
Etikett10-väntade-planerade-kullar
Läst 1271 ggr
Torplyktans
2015-12-08 14:18

SE*Torplyktans väntar kattungar i januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi väntar kattungar mellan SE*Torplyktans Freja och GIC S*Haylow's Alkazam

Stamtavla: Pawpeds

Väntade färger på kattungarna är honor alla Skölppaddsfärgard (svart/röd eller blå/crème) Hanar alla röd eller crème. Troligtvis alla med mönster spottet eller tabby inga vita tecken.  Mer info finns på www.skogslyktan.se

www.torplyktan.se

Annons:
Therese
2015-12-12 16:53
#1

Vad spännande! Ska bli roligt att se vad det blir!

Torplyktans
2015-12-13 09:25
#2

Jag är mest nyfiken och lite nervös med hur många det ska bli, då hon fick 8st i sin första kull för ca 1,5 år sen! Hon är redan lite tjock ;-) ! Det gick ju bra för alla 8 utan hjälp, men det skulle räcker med 4-5st! Hon har ju bara 8st spenar och de längst fram brukar ju ge lite mindre och det bli lite mindre i viktökning tills de börja äta själv.

Förra kullen vill inte ta flaska heller och jag var lite nervös hela tiden. Nu har jag laddat upp med 2st "Kitten easy feeder"  ( http://theblackcatcompany.cat/en/ ) . Man skulle kunna säger att det är ett slags kattungebar där de tar själv så mycket de vill ha när dem vill.  Lite som man alltid har till lamm och kalvar i form av hinkar med spenar.  Skillnaden är väl att kattungar inte kan dricker kall mjölk, men jag tänkte komplettera det hela med en vetekudde som man kan värma upp. Sen får man ju byta / fylla på mjölk ofta. Men kanske slipper jag använder det.

www.torplyktan.se

-Cissi-
2015-12-13 09:48
#3

Länken i #0 funkar inte :/ väldigt intressant kull :) hade jag haft hus hade jag varigt välldigt intresserad av en hona men får nöja mej med att du förhoppningsvis delar med dej på små mirakel sen ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Torplyktans
2015-12-13 10:17
#4

Ah jag skrev ju till och med fel hemsida ! JG kommer inte in för att ändra tyvärr ! Jag skrev fårens hemsida istället av katternas! Här kommer länken! www.torplyktan.se

www.torplyktan.se

-Cissi-
2015-12-13 10:21
#5

Tack! :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: