Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1287 ggr
Therese
10/8/15, 2:17 PM

Personligheter

Jag har tre katter, de är väldigt olika varandra.

Link älskar allt och alla, gosar gärna men ligger inte i knät. Han älskar mat och han älskar människor. Han älskar att bli kammad men inte att bli kloklippt, det är blä. Ofta när jag vaknar ligger Link på eller bredvid mig, men när han får för mycket uppmärksamhet går han oftast. Link äter barf och torrfoder.

Zelda är söt, tycker om att gosa men inte för mycket, inte i knät. Mest när vi går och lägger oss. Hon älskar att ligga under täcket och mysa vid benen. Försöker man klappa henne när hon går förbi så sänker hon ner ryggen nästan till golvet, det passar bara när hon vill :P Ska man klippa klorna får man vara snabb för hon är hal som en ål! När sambon sitter vid datorn brukar hon lägga sig mot hans bröstkorg. Zelda äter endast barf. Hon tycker om att bli kammad om hon inga tovor har, men inte för länge.

Tifa är galen. Hon gillar uppmärksamhet, men när hon får det höjer hon svansen och sticker och gömmer sig.. Hon kan se supermysig ut så man kallar på henne, hon kollar på en och purrar till och sen sticker hon. På nätterna kan man vakna av att hon tuggar på en. Sällan jättehårt men då vill hon ha påfyllning av mat. På dagarna kan hon göra likadant, då vill hon leka följa John och sen ha sällskap när hon äter. Ska man klippa Tifas klor lägger man henne i knät och så ligger hon där tills hon är klar, ibland kan hon morra till lite om det är jobbigt. Tifa äter bara torrfoder, och Mjaus blötmat om jag mosar det med vatten. Hon tycker om att bli kammad om hon inga tovor har.

De är ganska lika varandra också. De älskar varandra och de älskar oss på sina egna vis. Öppnat man balkongdörren flyger alla ut samtidigt och sen så sitter de mest och tittar ut.

Ringer det på dörren är alla tre katterna och välkomnar besökaren, vem de än är. Alla tre är lika slappa men får sina cpryck och leker ett par gånger om dagen och sen halva kvällarna. Alla tre pratar en del men inte för mycket. De är lika snälla allihopa. Alla tycker om att bli burna på, om man bär dem på rätt sätt. I utställningsposition är det bästa!

Hur är dina katter?

Annons:
Therese
10/8/15, 2:45 PM
#1

Jag glömde ju att nämna att de alltid gör oss sällskap, antingen en, två eller alla tre. Går man in i köket är de med, går man in på toaletten är någon med. Link brukar leka med vatten i badkaret eller klia sig mot mig när jag borstar tänderna. Hänger man tvätt är någon med, tar man ut tvätt ur tvättmaskinen är risken stor att man hittar en katt i maskinen sen. Går man och lägger sig i sängen är någon alltid med! Link och Zelda apporterar också, Tifa springer efter och förbi sina leksaker. Alla är väldigt snälla och skulle inte göra någon mot något, oavsett vad som händer

LaSadie
10/9/15, 2:48 AM
#2

Lea: Huskatten som är väldigt skeptisk mot alla hon inte känner, men älskar oss otroligt mycket, speciellt Pierre. Vinner man hennes respekt så är hon okej med dig. Är det så att man närmar henne utan att hon har accepterat dig så fräser hon. Känner av andras energi väldigt väl så är det så att du är negativ mot henne så kommer hon vara negativ mot dig. Lea äter bara torrisar och slickar såsen på blötmat, kan ibland spara sin blötmat tills den torkar (knäppkatt).

Dakota: Otroligt vänligt och social katt, snäll mot allt och alla men så rädd i nya miljöer. Hemma är hon dock den som hälsar människor välkomna först och är det som vill att man ska gosa med henne. Hon ligger inte i knät eller ligger stilla bredvid utan vill bara bli klappad och gosad och sedan lägger hon sig i klätterträdet för att hålla koll. Älskar BARF, hon hör och ser när jag gör redo allt för att portionera ut och står vid mina ben och jamar för att få mat (och såklart så får hon smakprov :)).

Custer: Underbar och gosig katt, skeptisk mot nya människor och först när han har bestämt att de är okej så kommer han fram och tigger gos, Han är en katt som verkar vilja krypa in i en när man gosar och får aldrig nog. Älskar att bli borstad och har enormt mycket päls. Mysigare katt får man leta efter. Custer är en allätare, gillar dock barf och speciellt blod.

Ruso: Fröken Fånkatt. Har ärvt mamma Dakotas vänlighet och finns inte ett ont ben i hennes kropp. Hon är så snäll och sååå korkad ^_^ Ruso gosar på egna villkor och dregglar när hon tycker det är extra mysigt. Kommer fram till besökare snabbare än Custer men har även hon en avvaktande personlighet. Custer och Ruso är kullsyskon.

Stark: Slyngelkatten nummer ett. Var ensam i kullen och van att få som han vill vilket visar sig nu när han blivit äldre. En stark personlighet som vet vad han vill och ger sig inte. Han har ett fenomenalt luktsinne och kan sniffa upp det mesta (hårsnoddar och sminkborstar är favoriterna). När han får nys på något av det så finns det inte stopp på honom utan han ska ha den. Kan apportera hårsnoddar. Gillar att gosa när han hör att väckarklockan ringer, tycker om att tvätta en i ansiktet :) Äter blötmat och Barf

Matilda: Nykomligen och Starks nya kärlek. Han var så glad när hon kom in i vårat liv och de busar järnet. Hon är väldigt accepterande katt och mild personlighet. Gillar att ligga bredvid oss i soffan men inte på en. Hon och Stark börjar med en Bozita tetra om dagen och har börjat lite lätt med barf men än så länge skeptisk :)

Ja det är våra katter.

Upp till toppen
Annons: