Annons:
Etikett09-kattungar-till-salu
Läst 2471 ggr
jejoh78
9/21/15, 4:31 PM

(S) Kattungar 12 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu är våra fina kattungar leveransklara. Det här är min första kull så jag har inget stamnamn än. Men kattungarna kommer såklart att ha stamtavlor, vara veterinärbesiktade u.a, märkta med chip och vaccinerade. Har även dolda fel försäkring i 3 år. Mamman bor hos oss. Pappan är en avelshane som vi fått "låna". Om någon är intresserad kan man få mer info om namn osv via PM. Vi bor i Bålsta i närheten av Stockholm. Hade tänkt ett pris på 6 500 kr. Bild 1: svartsköldpaddsilverspotted, hona. Bild 2: röd silverspotted, hane, med vitt. Bild 3 och 4: svart/vita honor. Den med minst vitt kan eventuellt vara smoke.

Annons:
Therese
9/21/15, 6:43 PM
#1

Åh herregud vad fina de är! Hoppas de får sig ett par toppenhem :)

jejoh78
9/21/15, 6:48 PM
#2

Tack så mycket Therese! :-) Det var roligt att höra! Tycker såklart också att de är superfina. ;-) Men det går lite trögt på Blocket. Kanske är att jag inte har stamnamn än…

Therese
9/21/15, 6:55 PM
#3

Haha, ja klart du gör ;D

Ja kanske är det därför.  Stamnamnet borde ju inte vara det viktigaste, det är ju stamtavlan som visar att de är renrasiga. Har du testat att annonsera på andra ställen än blocket?

Nenujap
9/21/15, 7:18 PM
#4

Söta kissar!

Hur funkar det när man inte har ett stamnamn? Vad står det för namn och så i stamtavlorna?

Lycka till!

@Mpajunen på Instagram

EvaSe
9/21/15, 7:35 PM
#5

Är du medlem i Skogkattslingan?

I så fall kan du annonsera gratis på deras

sida och där tittar väldigt många som letar skogis.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

jejoh78
9/21/15, 7:57 PM
#6

Nej Therese, jag har bara annonserat på Blocket och på djurannonser iFokus. Tycker också att det viktigaste borde vara att de har stamtavla. #4 Tack! :-) Det funkar som vanligt. Enda skillnaden i stamtavlan är att det inte står S* "stamnamnet" före tilltalsnamnet. #5 Nej, jag är inte medlem där. Har funderat på att bli det och annonsera där. Men tänker att de flesta som söker katt där är andra uppfödare med stamnamn och då köper de säkert hellre av varandra. Fast det kan ju vara värt ett försök…

Annons:
Therese
9/21/15, 8:15 PM
#7

Ett tips till, gruppen Norsk skogkatt på facebook =)

jejoh78
9/21/15, 8:39 PM
#8

Tack för tipset! Men jag har inte FB. Kanske måste gå ner lite i pris…

Torplyktans
9/21/15, 10:34 PM
#9

Det är jätte många som söker sina sällskaps katter på Skogkattslingan! Nästan alla som har köpt Skogis hos mig har hittad mig där. Det känns tryggt för köparna då det är seriösa uppfödare alla från hela Sverige på samma ställe.

www.torplyktan.se

Midtown Magic
9/22/15, 8:33 AM
#10

Jag rekommenderar också Skogkattslingan. Jag har inte ens haft kull, men har ändå fått tre intressenter därifrån.

Får man fråga vilka föräldrarna är? Tycker att jag känner igen looken på en del av kattungarna (som f.ö. är superfina! ❤️HjärtaHjärta)

jejoh78
9/22/15, 10:15 AM
#11

#9 #10 Tack för era tips! Jag betalade faktiskt in medlemsavg. igår kväll. #10 Tack så mycket! Blir så glad av att höra det! Min hona heter bara Kiara i stamtavlan. Hennes pappa är Fursterikets Loke och mamman Familiaris Wilma. Kattungarnas pappa heter Rumpetrollets Trolle.

SFalkbring
9/23/15, 9:34 AM
#12

Vilka sötnosar! Hoppas du hittar bra hem till dem!

Jag kikade förresten en hel del via Skogkattslingan när vi letade, men (just då iaf) så hann alla kattungarna vi var intresserade av bli tingade innan vi hann komma och titta på dem. Sen googlade jag lite och hittade det här forumet och annonsen för den kullen jag sedan köpte en kattunge från.

jejoh78
9/23/15, 10:35 AM
#13

# 12 Tack så mycket! :-) Jag betalde in medlemsavg i förrgår men har fortfarande inte fått mina uppgifter. Har både ringt och mailat men inget händer… Nu har jag faktiskt sänkt priset lite och nu är det några som hört av sig. Silverhonan är bokad och intresse är visat för både hanen och den lilla svarta honan. Ingen på bicolour honan än… Jag som tycker att hon nästan är sötast i ansiktet. Hm kanske är färgen som inte är så poppis?

Annons:
jejoh78
9/23/15, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tog en ny bild på hanen igår där man ser lite mer av hans fina päls. Nu är jag nybörjare men det känns som att han har bäst päls kvalité av alla.

jejoh78
9/24/15, 10:15 AM
#15

Nu har jag intressenter på alla ungarna! :-) Det verkar vara riktigt bra hem. Fortfarande inget svar från Skogkattslingan…

Therese
9/24/15, 12:07 PM
#16

Wow! Det gick fort! Hur mycket sänkte du priset?

jejoh78
9/24/15, 4:46 PM
#17

Jag gick nog ner för mkt egentligen, men jag sänkte till 5 000. Hittade fler på blocket både med och utan stamnamn som sänkt till 5 000. Jag kände att jag verkligen vill kunna VÄLJA köpare, så att de får dem bästa hemmen. Ikväll kommer det en köpare. Usch, jag kommer att böla när de flyttar. Man är ju fäst vid dem nu…:-/

Jessicali
11/25/15, 11:42 PM
#18

Vilka kattungar har du kvar? Så himla fina!

jejoh78
11/26/15, 3:47 PM
#19

Tack så mycket! :-) Det var länge sedan de flyttade tyvärr. Alla hittade jättefina hem och mår prima.

Upp till toppen
Annons: