Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1681 ggr
Therese
2015-08-03 14:39

Försäkring, hur gör du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du som har både raskatt och huskatt, eller bara raskatt/huskatt. Skiljer ni på katterna, t.ex försäkrar raskatten men inte huskatten, eller har mindre belopp på huskatten?

Jag har tre katter, två skogisar och en huskatt. Alla tre är försäkrade i högsta beloppet hos If och allt är samma förutom att huskatten inte är livförsäkrad.

Hur gör ni? Jag tycker det är superintressant hur andra tänker och gör.!

Annons:
OberonsMatte
2015-08-03 14:49
#1

Just nu har jag ingen huskatt, men den jag hade fick samma veterinärvårdsförsäkring som raskatterna och samma ersättningstak. Ingen livförsäkring på huskatten p.g.a. det lägre inköpspriset, men i allt övrigt gjorde jag ingen skillnad på dem.

Sajtvärd Katter iFokus

Lagavulin
2015-08-06 17:16
#2

är väl ingen skillnad på priset hos veterinären på huskatt eller raskatter! så förstår inte varför man ska ha olika försäkringar!Förstår inte att en del tycker att raskatter ä mer värda att lägga pengar på än en huskatt!! Har man väl skaffat katt ,ras eller huskatt så är det ens skyldighet att se till att man ha den försäkrad och att den får den vård den behöver om nånting skulle hända.

Therese
2015-08-06 17:51
#3

Precis min tanke. Jag vet tyvärr så många som har huskatt som inte försäkrar dem alls, därför slog tanken mig.

ElisabethB
2015-08-26 20:29
#4

Just nu har jag ingen raskatt, men skulle inte göra någon skillnad i försäkring.. Bortsett från att jag troligen skulle livförsäkra raskatten. När det kommer till veterinärpriser är det lite av "katt som katt" som gäller..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Midtown Magic
2015-08-28 11:52
#5

Jag har två skogisar, en ragdoll och en huskatt och alla är veterinärförsäkrade för samma belopp. En av skogisarna har livförsäkring då det hänger ihop med hennes avelsförsäkring, men övriga har det inte.

Torplyktans
2015-08-28 20:25
#6

Det är lite olika dyrt för olika katter med premien av olika skäl men t.ex maxbeloppet har jag samma. Men Avelsdjuren har ju div tillägg som inte behövs för en huskattkastrat.

Fast konstigt på sätt och vis att en Skogis kostar mer i prämie (även som kastrat) än en huskatt, jag upplever inte att Skogisar är mera sjuk än en huskatt. Om Försäkringarna får fram olika statistik på huskatt och Skogkatt skulle det ju likaväl kunna bero på att nästan alla raskatter är försäkrad medans många huskatter inte är det. Viket ju borde försämra statistikens värde till Skogisarnas nackdel.

www.torplyktan.se

Annons:
Midtown Magic
2015-08-31 13:50
#7

#6 - Agria (vet inte hur övriga försäkringsbolag gör) har medvetet satt huskattens försäkringspremie lågt för att uppmuntra fler till att försäkra sina huskatter.

Upp till toppen
Annons: