Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1162 ggr
SFalkbring
6/30/15, 11:16 AM

Tips på toalåda!

Vi har en toalåda med huv till Samson, men har insett att den (redan!) börjar bli lite liten, ffa att det är lågt i tak så han sitter helst med huvudet ut genom öppningen😃 Men jag inser ju att det blir lite obekvämt i längden, med tanke på att han är 6 månader nu och lär ju inte bli mindre…

Så! Vad har ni för toalådor? Finns det någon bra med högt i tak?

Annons:
CaptainMorgan
6/30/15, 12:29 PM
#1

http://www.grizzlyzoo.se/kattlador-Catit/kattlada-oppningsbar-xl/ Denna har vi till våran hane och den är bra 😊

Therese
6/30/15, 1:27 PM
#2

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoaletter_kattvard/overtackta_kattlador/250708?gclid=CjwKEAjw_MisBRCTuNPfoMqU4ngSJACrJv1VfrBh79wdP1AyO5ILIoHdLncMI45vvqXDiQYQ0R77PhoCcknw_wcB

Den är har vi, den är toppen! Nu är ju Link kanske liite stor och han brukar sätta sig så huvudet nästan tittar ut :) Han behöver alltså inte huka sig eller vad man ska säga. Alla tre katterna föredrar den lådan, vi har två olika.

Nenujap
7/1/15, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Jag har gjort öppningar i sidan på en STUVAmöbel från Ikea och satt vanliga plastbackar där inne. Måtten inuti skåpen: Höjd 60 cm, Bredd 58 cm, Djup 48 cm. Så där finns gott om plats :)

Möbelserien finns i massor av kombinationer. Jag valde den här för att kunna förvara mat, godis, leksaker och pälsvårdsgrejer i skåpet och lådorna över. Men om man vill, kan man köpa bara ett lågt skåp. 

Både jag och katterna är jättenöjda!

@Mpajunen på Instagram

Therese
7/1/15, 7:40 AM
#4

#3 Det kan vara det fiffigaste jag sett, snyggast också för den delen! Lugn och ro för katterna, jag älskar den, haha!

SFalkbring
7/1/15, 9:25 AM
#5

Tack för tips! Ska kollas upp :)

#3 Wow, jättesnyggt! Undrar om man skulle få plats med ett sånt skåp någonstans…

SFalkbring
7/9/15, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Måste ju bjuda på en bild på hur ett typiskt toabesök ser ut och varför jag började fundera på en större/högre låda 😃

Annons:
OberonsMatte
7/9/15, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Haha, känner igen det där! Jag har Catit Jumbo nu (med luckan och halva taket uppfällt) och den är betydligt bekvämare för katterna.

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoaletter_kattvard/populaara_produkter/kattlaador/363488

Sajtvärd Katter iFokus

Therese
8/21/15, 10:05 AM
#8

Hur gick det, vad blev det förnågon? :D

SFalkbring
8/25/15, 10:54 AM
#9

#8 Vi har inte fått tummen ur och köpt någon ny än, har varit lite mycket med semestrar och annat. Nu när han har tratt funkar det inte alls med huv, eftersom han inte kan vända sig ordentligt.

rudyC
8/25/15, 11:01 AM
#10

har du provat med en kaninbur? vi har en till våra katter  90*50 cm

aloizias
8/25/15, 10:06 PM
ElinLindberg
8/28/15, 7:10 PM
#12

Vi har samma som #7 och har också luckan och tak uppfällt. tycker den är superbra jmf med andra med huv.

Torplyktans
8/28/15, 8:30 PM
#13

Vi har också bara Catit jumbo numera med taket uppfälld (men pga huskatten ;-)

www.torplyktan.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: