Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1387 ggr
SFalkbring
6/25/15, 1:51 PM

Varning för kattmördare/ stympare, ffa Göteborg

Vi halkade in på det i en annan tråd, så bättre att ta det separat :)

Kanske en lite drastisk rubrik, men jag vill bara varna för att det finns en person som har halshuggit, knivskurit och på andra sätt skadat ffa katter och kaniner, men även bl a hundar. Hen agerar mest i Torslanda i Göteborg, men tydligen även på andra ställen i Göteborg och övriga landet. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt att någon kan göra så, särskilt som jag bor just i Torslanda…

Nu vet jag inte hur många av er som låter katterna gå fritt ute, men det kan ändå vara bra att vara extra uppmärksam.

Det finns en grupp som jobbar för att kartlägga och spåra upp personen, om ni vill veta mer kan ni titta på deras FB-sida, det finns bl a en karta med incidenter och var de har skett under "Om": https://www.facebook.com/pages/Nos-Track/935924676420185?fref=ts

OBS! De lägger ut bilder som kan vara obehagliga! Jag har (råkat, har inte vågat kika igenom bilderna) se någon på en katt som fått ett skärsår eftersom de dokumenterar händelserna, så det kan säkert finnas bilder som är mer otrevliga. 

Så ta hand om era missar och håll tummarna att den här otäckingen åker fast snart!

Annons:
Therese
6/25/15, 6:28 PM
#1

Jag kollade in sidan, herregud vad hemskt! Jag skulle aldrig våga släppa ut mina. Det är verkligen fruktansvärt allt som händer. Att man ens kommer på tanken att skada ett djur…

ChristineL
6/25/15, 7:28 PM
#2

Är det någon som börjat igen eller är det den/dom som höll på för något år sedan?

Therese
6/25/15, 7:43 PM
#3

Det första som är på sidan är om en hund i Mölndal som farit riktigt illa, nu i dagarna :(

ChristineL
6/25/15, 8:26 PM
#4

Fy tusan :(

SFalkbring
6/26/15, 10:29 AM
#5

Det är någon som hållit  på ett tag verkar det som, men inte samma person som greps för kattmorden i Högsbo (annat område i Göteborg) med hjälp av Flashback.

Det är så fruktansvärt grymt! Så min lillkisse kommer definitivt inte få gå ut på egen tass (även om han gärna hade velat)!

SFalkbring
6/26/15, 10:30 AM
#6

Det är någon som hållit  på ett tag verkar det som, men inte samma person som greps för kattmorden i Högsbo (annat område i Göteborg) med hjälp av Flashback.

Det är så fruktansvärt grymt! Så min lillkisse kommer definitivt inte få gå ut på egen tass (även om han gärna hade velat)!

Annons:
Upp till toppen
Annons: