Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 747 ggr
Therese
6/14/15, 11:41 AM

Hur aktiveras era katter?

Har du inne eller utekatt, hur mycket leker du med den, hur mycket är hemmet anpassat till din katt? Har du en eller flera katter?

Annons:
Therese
6/14/15, 11:50 AM
#1

Själv har jag tre katter, så de har alltid någon att leka med, har nätat in balkongen så de kan hänga där, äta kattgräs, sola och jaga insekter. Vi har tre klösmöbler i olika rum, de får vara överallt förutom på köksbänken, där de är ibland ändå :P Ofta slänger vi runt alla leksaker och alla har ju sina favoriter :)

För katten som äter torrfoder har jag en foderlabyrint, sen barfar jag två och det ger en del aktivering ofta, vi har även en vattenfontän som är riktigt uppskattad.

Carina_
6/14/15, 12:26 PM
#2

Vi hade dem i en lägenhet som innekatter och har nu köpt hus som vi flyttar till i Juli så planerar en rastgård för dem och sedan skall jag köpa mera klösträd. Funderar på en möbel som man egentligen har en katt toa i men undrar om jag inte kan ha deras mat där då lillan inte låter dem äta ifred.

Bollar och fjädervippor och da bird är populära samt att de har matlabyrinter och jag slår in små paket med godis som de får ta upp. Sedan funderar jag på att lära dem gå i sele igen så att de kan gå med ut i trägården.

Jag har varit mamma ledig och nu läser jag på distans så de är vana vid att jag är hemma så får se hur det blir när jag börjar jobba, Vi skall även försöka introducera dem till en till katt så att det skall bli tre. Är nog inga problem för mina norska men den "gamla" katten vet jag inte hur hon kommer ta det. Den gamla katten är bondkatt men jag gick på en nit och köpte henne som Norsk skogskatt (då viste jag inte om det med s, ett) Men jag älskar henne fastän hon inte har ens en procent norsk i sig ;) och hon är utekatt

Torplyktans
6/14/15, 1:19 PM
#3

Vi bor på landet och har en liten gård med får (Åsenfår i genbank) . Våra kastrater går fritt ute och de andra ta jag med ut på promenad. Hinner jag var ute med alla så bli det ingen mer annan aktivering eller lek. Är de inne längre perioder pga väder eller annat så få jag plocka fram fler leksaker och köra några pass med "da bird" fjädervippan för att motionera dem.

www.torplyktan.se

Therese
6/22/15, 1:41 PM
#4

Da bird är älskad här med, men tyvärr överlever de inte så länge. Alla tre har sina favoritleksaker, ska se om jag kan fota dem idag kanske. Jag skulle vilja ha en rastgård! Skulle nog aldrig våga släppa ut våra helt, jag har bott på landet och fått två katter överkörda tyvärr :( Era katter verkar ha ett fantastiskt liv :)

[[Narwayn]]
7/2/15, 9:49 PM
#5

Jag och pojkvännen har 2 katter som både är inne- och utekatter.
De aktiveras genom att jaga råttor, leka med hundarna och getterna, BLI jagad av tuppen, hemmagjorda och köpta leksaker, hemmabyggda klösträd och såklart genom att busa med varandra.

Therese
7/2/15, 9:51 PM
#6

#5 Härligt! Kan du inte visa det hemmabyggda klösträdet? :D

Annons:
[[Narwayn]]
7/2/15, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

De är lite till åren, men de har kvar en hel del bus i sig, speciellt den ena :)

Har problem med att ladda upp bilder på iFokus av någon anledning, blir bara en vit ruta, men ska prova. Har för mig att det ska ha funnits fotoalbum förut.

Upp till toppen
Annons: