Annons:
Etikett31-om-sajten-om-ifokus
Läst 1631 ggr
Therese
2015-05-16 16:00

Vilka är vi?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Therese, 27 år, bor i Göteborg och har en sambo och tre katter, två Norska skogkatter(Link och Zelda) och en huskatt(Tifa).

Jag har bara haft NFO sen oktober 2014 så jag är en av de som vill lära mig mer.

Vem är du?

Annons:
ChristineL
2015-05-16 16:28
#1

Christine, 31 år från Örebro. Min första NFO flyttade hem till mig 2010 (Spirit), men redan 2005 var jag ägd av två huskatter (Smokey och Baby Blue).

Min funktion är på forumet är Medarbetare :)

FruFilur
2015-05-16 17:24
#2

Heter Maria, född -69, har en liten uppfödning vid namn SE*Kattzelius.
Gift, och bor i villa straxt utanför Örebro.

Fastnade för rasen 2009 när busbröderna "Jansson" och "Pejst" flyttade in, sedan dess har flocken utökats till att bestå av fem hemmaboende katter och en som bor hos fodervärd.

Hemmavarande katter är
Jansson, kastrerad hane, tidigare avelshane, född juni 2009. Pappa till Betty.
Pejst, kastrerad hane, född juni 2009.
Betty/Krokodillan, tidigare avelshona, men ska kastreras nu, född april 2012
Fjant, fertil hane, förhoppningsvis blivande avelshane, född september 2014
Lillan, fertil hona, född september 2014 (kommer ta över efter mamma Betty som avelshona)
Deras "söndagsnamn" är i tur och ordning
IP GIC S*Spin Engine's Gold-X
IP S*Spin Engine's Gold Digger
CH S*Spin Engine's Bonzai Betty
SE*Kattzelius Freswick de Alba
SE*Kattzelius Dalelia de Alba

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

LaSadie
2015-05-16 20:43
#3

Jag heter Anna. Född 83 och har tillsammans med min man stamnamnet S*LaSadie. Vi bor i Västerås där vi stannad kvar efter jag studerat klart till Folkhälsovetare. Vi har fem katter. Huskatten Lea som är född 2006 och har numera smeknamnet "tanten" ^_^. Sen har vi Dakota, Ruso, Custer och minstingen Stark. Dakota är mor till Ruso, Custer och Stark. Saknas gör S*Vrethagens Madame Mim som avled 2013

embla2
2015-05-17 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Heter Lilian är 49 år och bär stamnamnet S*Trollmyrens som jag haft sedan 2006. Då jag startade min uppfödning. Har även haft 2 kullar med Orientaler. Nu har jag bara två killar men har stora planer till hösten. Finns även en schäfertik i flocken

S*Aborgatos Geir aska Gutta

S* Säterjäntans Herkules

Båda är avelshanar

CaptainMorgan
2015-05-17 15:37
#5

Jag heter Jennie Lässman och bor i Västerås. Har två Norska Skogkatter Morgan (S*Heads or Tails Captain Morgan) som är kastrat och Myran (S*Fonrims Petit-Chou som är fertil och som jag tänkt avla på. Har inget stamnamn just nu men vi försöker komma på vad vi ska heta och de är inte det lättaste..

DjupbackensJosefine
2015-05-18 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Jag heter Josefine, 22 år, och är kattuppfödare med min mamma och syster. Vi har stamnamnet S*Djupbäcken's och är bosatta i Västerås. Tänkte bara presentera mina egna katter, S*Djupbäcken's Pinochio och SE*Authentic's Amnesia som även är mamma till min blivande avelshona S*Djupbäcken's Calypso. ^^ Vi har varit uppfödare sedan 2006.

Annons:
SFalkbring
2015-05-19 10:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag heter Susanna, är 36 år, mikrobiolog och produktutvecklare. Jag bor i Göteborg (Torslanda) med min sambo och Samson (S*Fonrims Royal Lochnagar), som fyller 5 månader nu i veckan :)

Har inga planer på avel men är lite sugen på att testa ställa ut lillkissen, har bara inte fått tummen ur än…

Therese
2015-06-22 17:17
Upp till toppen
Annons: