Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1136 ggr
Therese
5/13/15, 4:13 PM

Vad fastnade du för?

Vad var det du fastnade för hos djuret du tog hem?

Varför fastnade du för just den rasen eller den individen?  Ja ni fattar :)

Vad har du för djur?

Annons:
crimson
5/13/15, 4:25 PM
#1

Jag har en blandrashund, det var min kompis/kollegas tik som fick valpar, och individen är väldigt trevlig. När jag såg bilder på de 4 valparna var det något med Dante som stod ut för mig. Vet inte vad det var, jag skulle aldrig komma på att köpa blandras annars då jag inte vill stödja aveln, men jag bara behövde ha honom….

Han är fantastisk. Han är nu 5 månader gammal, och allt jag ber honom göra klarar han utan problem. Jag är så sjukt imponerad av min lillgris, och han litar på mig till 100%, och tror vi kan bli ett fenomenalt team :)

Jag tog även över en 5.5 år gammal aussie för några år sen. Det första hon gjorde när vi träffade henne var att morra åt min pappa, haha. Mina kompisar sa att jag var dum i huvudet som tog henne som första hund, men hon visade sig vara den perfekta hunden för mig. Hon gick bort i början av februari i år, men hon lever vidare i mitt hjärta <3

Hade tidigare en dvärghamster, han var ensam kvar i affären där jag praktiserade, han var så bitter och ca 1 år gammal, och butikschefen sa att de skulle avliva honom om han inte blev såld snart, så jag tog hem honom. Han dog ca 6 månader senare. Han blev mycket mer aktiv och glad när han var hemma hos mig, så jag tror iaf att jag gjorde hans sista månader lite roligare…

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Therese
5/13/15, 5:50 PM
#2

Jag har alltid haft djur. Hund, katt, kanin, råttor, möss, fiskar med flera. när jag flyttade hemifrån till lägenhet, ensam blev valet ganska enkelt. Jag har tagit mig an ett gäng omplaceringar som inte fungerat hemma men så fick jag hem min väns katt som fungerade bra. Hon fick en kompis, Tifa som jag föll för via bilder och text.

Hon var liten, hon var snäll men passade inte in hos familjen där hon först hamnade. Hon kom till mig 16 veckor gammal och var så mager och undernärd att veterinären inte trodde hon var äldre än tio veckor. Än idag vet jag inte vad som stämmer. Det var sista gången jag tog mig av en katt som inte var vaccinerad, veterinärbesiktigad osv. Det var lite så att vi tyckte hon var gudomligt söt, och hon var oönskad, det är hon inte nu.  Älskar katten som in i bomben naturligtvis.

Katten vi hade när vi skaffade henne fick fettlever och avled, även där huskatt. Efter en del sorgearbete kom jag och sambon fram till att Tifa inte skulle vara ensam. Vi ville ha en stor katt, en hane för att de blir ju större än honor och är ofta lugnare. Jag och sambon velade lite mellan Maine Coon och Norsk skogkatt. Googlade runt och hittade världens goding. Jag visste direkt att det var Ulmo vi skulle ha, och så blev det! Vi föll även för hans syster och hon fick flytta hem också.

Vi ville ha de bästa förutsättningarna för en frisk och bra katt, och det fick vi.

I Norska skogkatten älskar jag verkligen att de är stora, och snälla. De har hela tiden varit lika snälla/busiga/lugna som Tifa som nu är två år gammal. Brukar säga att de är de snällaste kattungarna jag träffat.

Upp till toppen
Annons: