Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 1812 ggr
Opalen
2015-03-16 18:14

bebis som bits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! jag har en liten skogiskille på snart 14 veckor här hemma. Han är verkligen världens mysigaste! Har dock en liten fråga. 

Nelson sm han heter, har börjat bli ganska irriterande då han ofta bits väldigt hårt. Jag vet till 100% att han bits på skoj och att han lekar med mig men ibland blir det lite för hårt. Jag undrar om detta beteende kommer att gå över när han blir lite äldere. som sagt så är han ju bara 14 veckor. 

Tacksam för svar!!

(texten finns även skriven på katterifokus)

MVH Lovisa och kaninerna.

Annons:
Zekina
2015-03-16 23:16
#1

Vilken sötnos 😍 Jag tillåter sällan att min fröken får bitas, då hon biter ganska hårt. Enda undantaget är när vi smyger/leker kurragömma med varandra, då kan jag gå med på att ta liiite stryk. Skulle du tycka att han biter för hårt är det bara att ta bort honom och säga Nej alt pipa till och sen ta bort honom. Sen är det bara att upprepa, så lär han sig nog med tiden att kanske ta det lite försiktigare :)

Kronängens
2015-03-18 18:17
#2

Säg till honom och sluta leka när han bits.  Då märker han att den roliga leken tar slut när han bits. Lek heller aldrig med händerna med honom utan använd vippa eller andra leksaker.  Säger du inte åt honom finns det stor risk att han fortsätter.

AgnetaB
2015-03-29 13:34
#3

lek ej med händerna utan ta en nalle el något o brottas isof. Jag har aldrig detta problem men har alltid flera katter så de kan brottas o bitas på istället för mig.  Han behöver nog aktiveras o  lekas med mer.

Upp till toppen
Annons: