Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1697 ggr
[ThereseA88]
2015-03-06 21:56

Förberedelser inför utställning

Hur förbereder man sin katt bäst inför en utställning? Min hane var ganska nervös när vi var iväg i december och jag tänkte testa att ställa ut honom i maj igen. Har ni några tips för att lugna hans nerver liksom? Och hur förbereder ni pälsen innan utställning?

Annons:
EvaSe
2015-03-09 15:01
#1

Låt många av dina vänner hålla på med honom så att han vänjer sig vid att andra människor klämmer och känner på honom. Bada eller duscha honom i veckan före utställningen. Skölj ur pälsen länge. Kamma pälsen torr ev föna.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Kronängens
2015-03-18 18:23
#2

Det var bra råd. Håll på med honom som domarna gör, känn i huvudet, lyft osv. Låt vänner göra det.

Några dagar före utställningen brukar jag bada katterna i ett schampo som heter Texturizer. Jag schamponerar två till tre gånger och sköljer noga. Sedan fönar jag katten torr. Torrschampo eller puder samt texturizer spray kan man stötta med på utställningen om katten har mjuk päls eller om badet inte blev så lyckat som man önskade.  Be din uppfödare eller någon burgranne om hjälp om du behöver.

Therese
2015-04-25 21:11
#3

#2 Jag googlade på Texturizer, fick fram massor, skulle du vilja länka? :)

Therese
2015-05-17 15:55
#4

Hur tidigt innan utställning kan man klippa klorna? Gör ni det en eller sju dagar innan utställning?

FruFilur
2015-05-17 19:07
#5

Det brukar vara lagom att klippa på typ onsdag/torsdag om utställningen är på lördagen… Då hinner de vassa kanterna från själva klippningen slippas av och bli mjuka, till domarnas och assistenternas glädje…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Therese
2015-05-17 19:14
#6
Annons:
Upp till toppen
Annons: