Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 2839 ggr
Zekina
2014-11-27 11:03

Borste

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad använder ni för borste till era lurviga kompisar? Min lilla bebis vill inte att jag borstar under hakan/halsen, men det är där det blir mest tovigt.. Någon som har något tips?

Annons:
OberonsMatte
2014-11-27 11:32
#1

Mirakelkammen! Mina katter älskar den.

Sajtvärd Katter iFokus

EvaSe
2014-11-27 20:41
#2

Kam. Borste gör ofta pälsen statisk och de gillar de inte  :)

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

erspers
2015-04-14 14:31
#4

Mirakelkam är det enda vi använder

AgnetaB
2015-04-15 10:18
#5

Jag har en liten karda(som får plats mellan frambenen o borsta)från Dogman. Borstar alltid först o sedan mirakelkammen för annars får man ej bort löst hår som annars kan tova sig.

De bruka ju gilla o bli borstad under hakan o vid öronen annars

Carina_
2015-06-05 00:30
#6

jag använder en furminator på min hane och sedan en zoomgroom det är en lila borste som ser ut som en katt från de som gör Kong leksaker till hundar. 

Och min hona hatade att bli borstad tills jag introducerade zoomgroom nu kommer hon frivillig till mig när hon ser den och när hon får tovor så använder jag fingrarna och en finare kam. I värsta fall en sax och klipper i tovan och fortsätter reda ut med fingrarna. Så nu är det lätt efter att hon fick zoomgroom men ser hon furminator så tittar hon avvaktande på mig. 

Men jag tycker de tre är bra att ha och zoomgroom ger även lite massage dock blir man härligt hårig ;)

Annons:
Lagavulin
2015-06-05 00:55
#7

Mirakelkammen och Mason Pearson borstar inte för att jag tycker borstarn gör nån nytta utan för katterna ä fullkomligt tokiga i dom!!

Upp till toppen
Annons: