Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 915 ggr
Mmaryy
11/3/14, 11:54 AM

kattkostnad

Jag och min sambo funderar på att köpa en till katt (vi har nu en hona på ca 10 månader, norsk skogkatt) och jag funderar över om de blir stor skillnad mellan 1 o 2 katter med kostnad för allt man behöver hemma..o va är de man behöver tänka på när man skaffar en till katt? De känns som att dom två katterna måste klicka och de är ju svårt att veta i förväg..

Annons:
FruFilur
11/3/14, 12:05 PM
#1

Den kostnad som dubblas rakt av är ju mat, vaccination och försäkring. Kostnaden för sand stiger lite också, men inte någon dubblering i månadskostnad, och så kan ni ju behöva skaffa en eller två pottor till beroende på hur pottsituationen ser ut idag.
Sen får man väl kanske titta över vad som behövs extra; klösträd, sele, leksakerm transportbur etc men det är ju sådant som kan kompletteras med lite mer pö om pö.

Eftersom er nuvarande katt fortfarande är ung så tror jag knappast att det skulle vara något bekymmer med att introducera en kattunge; räkna med lite fräs i ett par dagar och sedan är de kompisar. Det viktigaste att tänka på är väl att skaffa en kompis av samma aktivitetsgrad/personlighet; så titta gärna på att skaffa en skogis till, eller annan ras av motsvarande aktivititetsnivå. (t. ex har jag personligen svårt att tro att en bengal och en perser skulle bilda ett bra par; det skiljer för mycket i grunden på dem)

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Upp till toppen
Annons: