Annons:
Annons:
Zakaraa
2014-01-16 04:29
#1

Skriver fel på vadå?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

SolidShinta
2014-01-16 06:05
#2

#2

Öppnar du första länken bara så ser du. :)

De annonserar som "Norsk Skogskatt" istället för "Norsk Skogkatt" som det heter.

Zakaraa
2014-01-16 06:17
#3

#2 Haha jag hade också skrivit med S faktiskt, hade ingen aning om att det hette Skogkatt och inte Skogskatt! (haha nu när jag skriver så markerar Chrome att Skogkatt är felstavat och Skogskatt är rätt 😟)

Då förstår jag vad du menar! 🙂

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

SolidShinta
2014-01-16 06:42
#4

#3
Haha, ja det är lite lustigt. 😂
Jag tror det var att man tog den norska stavningen eller något sådant och därför blev det skogkatt istället för skogskatt (som egentligen är grammatiskt rätt i svenskan).

Men de på zooplus borde kanske veta iaf. 😉

Zakaraa
2014-01-16 07:02
#5

#4 Jo det låter väldigt troligt att vi tog norska namnet istället för det "försvenskade"
Gud så svårt det blev att Säga rasens namn nu 😃 Är ju omöjligt att lämna ute S:et! Haha.

Du får mejla och klaga lite ;D Jag tror faktiskt de flesta onlinebutiker nog har fel namn. Jag är inte så jätteinsatt i kattvärlden men är ändå ganska påläst om raser över lag och att jag missat detta känns lite som en personlig skandal, haha. Fy på mig själv! Jag som gillar att se på rasen till och med! (säger se på eftersom jag är lite smått rädd för katter på nära håll :P)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

SolidShinta
2014-01-17 03:51
#6

#5

Om jag mailar dem kanske de slarvar bort mina paket framöver. ;)
Nej, man kanske skulle göra det. Lite rätt ska vara rätt.
Samtidigt så tyckte jag bara att det var lite "roligt" då det brukar vara mycket diskuterande just om detta här på i fokus, att även Zooplus skulle skriva fel.

Inte vara rädd för katter. ;_; Skogisar som är så snälla! 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: