Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 1479 ggr
Nenujap
1/12/14, 7:42 AM

TV

Hejsan Har en undran om hur mycket katter uppfattar av vad som på TV. Min Kiara älskar att se på TV. Speciellt när det är hockey. Då hon precis framför TVn och följer spelet. Jag hört att hundar bara ser ljus som rör sig. Är det samma katter? Visste vilken "kategori" jag skulle säga fråga i, så det blev här. Ha det gött!

@Mpajunen på Instagram

Annons:
OberonsMatte
1/12/14, 10:19 AM
#1

Katter kan titta på tv. Det finns t.o.m. särskilda filmer  (med fåglar och insekter) man kan köpa till katterna i stimulanssyfte.

Min Moltas sätter sig ibland tillrätta en halvmeter framför tvn och tittar intensivt på vissa program. Han gillar främst fotboll, naturprogram och Djurakuten.

Jag vet en katt som satt i godan ro och tittade på ett naturprogram när en brunstig älg plötsligt kom i närbild och brölade högt, vilket fick katten att rusa därifrån i full skräck…😂

Sajtvärd Katter iFokus

SolidShinta
1/12/14, 10:56 AM
#2

Jag tror det är individuellt hur mycket en katt kan se av tv:n. Har hört att det har att göra med att de uppfattar saker snabbare, så de ser bildbytena. Alltså typ lite slowmotion-aktigt. Men jag har också hört att det finns speciella filmer för både katt och hund. :)

Min hankatt gillade att se på tv när han var yngre. Han brukade sätta sig mitt på vardagsrums bordet och titta och ibland for han ner på golvet framför tv:n och försökte ta saker på skärmen. Tex fötterna på konståkare och sånt. 😃

Min honkatt har däremot aldrig brytt sig om tv:n över huvud taget.

Nenujap
1/12/14, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Okej, tack. Kiara försökte fånga de svenska spelarna under juniorVM. Hon lät finnarna vara, så jag tror att hon hejade på dem i finalen. Hon letade även bakom och bredvid TVn när pucken försvann ur bild.

@Mpajunen på Instagram

OurPrecious
1/13/14, 2:13 PM
#4

Mina missar roas också av tvn speciellt den lilla tösen. Kan se riktigt roligt ut ibland, dom är för roliga våra missar! //Malin

Upp till toppen
Annons: