Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 3804 ggr
[ElisabethYL]
2013-12-30 18:29

Klöspelare/klösträd

Någon som har tips på stabila klösträd, helst 160-200 cm högt. Bör inte ta jättemycet plats på golvet..

Eller om någon har tips på hur man kanske kan bygga ett eget..

Annons:
Sploutt
2013-12-30 18:44
#1

Kattens no1 har väldigt stabila och snygga klösträd.

Katzuki
2013-12-30 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi bor i lägenhet, en ganska stor tvåa, och kände inte att vi hade plats för ett stort klösträd + att de inte alltid är sådär jättesnygga.. Så vi gjorde ett eget! Med hjälp av en tjockare planka, en matta och hyllor från ikea =) vi satte fast plankan på väggen och klädde den med matta. Sen satte vi upp lite hyllor som vi också klädde med matta. Plankan går inte riktigt ända upp till taket och det är tre hyllor i olika höjd jämsmed plankan, två på ena sidan och en på andra sidan om plankan. Sen har jag tre hyllor bredvid varandra ovanför balkongdörren.

Vi har väldigt höga fönster så tyvärr kunde vi inte forstätta med hyllor på den väggen, men om man vill kan man fortsätta med hyllor där det passar. Kanske en till planka någonstans så att katterna kan ta sig upp på hyllorna på en annan vägg också. Bara fantasin sätter gränserna!

Hoppas att du förstår hur jag menar! På bilden visar Aji hur man ska klösa ;)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[ElisabethYL]
2013-12-31 08:07
#3

#2 Intressant :)

Har du någon bild där man ser hela?

Den skulle kunna vara något.. :)

Katzuki
2013-12-31 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är en bild på hur hela ser ut :) vi har också en liten klöspinne som vi kan flytta runt (är också med på bilden)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[ElisabethYL]
2013-12-31 13:03
#5

Tackar och bockar!

Ser ut som det skulle kunna bli 2-3 st sånna här hemma :)

Katzuki
2013-12-31 13:43
#6

Om du testar denna idé så lägg gärna upp bilder när det är klart! Lycka till!

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Annons:
aloizias
2014-03-11 00:04
EssieL
2014-03-15 05:15
#8

Jag förenklade och byggde ett eget klösträd liknande ett av kattens no1. Använde mig av unga björkstammar, playwoodskivor, snöre och färg. Det är inte riktigt klart ännu. Ska fixa dit en stege för att stabilisera upp det lite och dessutom ska det sys en del för att få till mysiga liggplatser. Det blev betydligt billigare än att köpa ett. Har tyvärr ingen bild på det. Man kan lägga upp en här så fort jag lyckats ta någon.

helott
2014-03-18 11:27
#9

Finns många fina klösträd man hänger på väggen


Upp till toppen
Annons: