Annons:
Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 1596 ggr
Katzuki
2013-12-08 16:20

Rösta på Månadens katt December!

Denna månad blev det många fina bilder! Temat var självklart Jul. Röstningen pågår till den 13/12.

Katt 1:

Katt 2:

Katt 3:

katt 4:

Katt 5:

Katt 6:

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Annons:
mesogood
2013-12-12 23:55
#1

Det fanns väldigt många söta katter och välja mellan men nr 1 hade den speciella söta gnistan som man vill ha i en katt. dock så förstår jag inte varför katt 2 är nominerad då den ser väldigt plågad ut med sin tighta mössa stackars dom små öronen! 😃

dapzter
2013-12-12 23:57
#2

Katten nummer 1 var väldigt fin tycker jag.

OberonsMatte
2013-12-13 00:10
#3

#1 Ja, Doris ser kanske lite plågad ut, men hon är iallafall en skogis med stamtavla!😉

Sajtvärd Katter iFokus

mesogood
2013-12-13 00:21
#4

Va bra ! dock så var dom andra katterna något sötare enligt min åsikt ! papper kan man alltid fuska med ;)

[EmmiieErixon]
2013-12-13 00:23
#5

så nu måste de ha stamtavla för att få vara med i en liten bildlek ? tycker inte jag har betydelse om han har stamtavla eller inte han är en skogis ändå…och om det varit så viktigt varför är han då med i röstningen? tycker tycker min bebis är fin endå och han har också en chans :) detta är ingen blodallvarlig utställning trots allt :)

OberonsMatte
2013-12-13 00:25
#6

#4 Jag tycker att 1:an är jättefin, men det är inte en Norsk skogkatt på den bilden.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
[EmmiieErixon]
2013-12-13 00:29
#7

hur kan du veta det? :) och det är han visst…tänker inte argumentera om detta då jag bara tycker det är löjligt. Jättefint om du har papper på dina och är aktiv med det kul för dig verkligen jag menar det :) men tryck inte ner på mig bara för det?

[EmmiieErixon]
2013-12-13 00:38
#9

jag frågade för att jag är ny i detta och inte visste? men jag förstår inte varför du bråkar? har jag brutit mot någon regel eller? :S

OberonsMatte
2013-12-13 00:44
#10

Jag vet inte om du har brutit mot någon regel. Det stod att bilden skulle "innehålla minst en skogis" och då utgår jag ifrån att det är Norsk skogkatt som avses, dvs en katt av den rasen med stamtavla.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
2013-12-13 00:47
#11

Jag kan tillägga att jag lät det passera tills jag upptäckte att du antagligen har raggat upp en massa kompisar för att rösta på din katt idag så att den nu plötsligt leder stort över den tidigare ledaren (nr. 6)

Sajtvärd Katter iFokus

[EmmiieErixon]
2013-12-13 00:51
#12

då lämnar jag det till den som håller i tävlingen att avgöra detta…om det nu är så viktigt att de ska ha stamtavla så kan de skriva det någonstans tydligt att vi utan stamtavla uppenbarligen inte är välkomna här…orkar allvarligt talat inte argumentera om detta öppet så alla andra måste stå ut med en diskussion som ärligt talat kan hålla på hur länge som helst utan att komma någonstans, vill du bråka om detta så kan du göra detta i ett meddelande till mig. Som sagt värden som håller i detta får bestämma själv nu :)

[EmmiieErixon]
2013-12-13 01:08
#13

får man inte länka länka detta? Jag länkade detta till mina vänner JA. Men det får väl alla göra?

Annons:
blondifire
2013-12-13 07:39
#14

försök hålla god ton i kommentarerna.. 

tyvärr EmmiieErixon har dom rätt en katt utan stamtavla är en huskatt oavsett, har meddelant min Medarbetare vi har ju skrivit i reglerna att minst en norsk skogkatt ska finnas i bild..att inte följa reglerna e inte schyst mot resten..

Camilla W

S*Winsnes Wilda

[EmmiieErixon]
2013-12-13 11:05
#15

Okej men då vet jag…lämnar detta forum då man uppenbarligen inte är välkommen trots tt detta bara va en lek tack och hej :)

kulanturbo
2013-12-16 17:37
#16

Tycker det är lite taskigt mot 1 an. Visst det räknas som huskatt om man inte har stamtavla. Men detta är ju ingen utställning utan en foto tävling. Då får ni skriva att enbart katter med stamtavla får vara med. Jag är för registrering så det är inte det. Uppvuxen med en massa champion hundar då min mormor var väldigt känd. Min syster föder upp hästar och fått fram tom en godkänd avelshingst Förstår att det är problem med alla oseriösa uppfödare som påstår att det är skog katter och vill tjäna pengar. Men alla är lika värda och kan ha en bra stam ändå. Våra katter har stamtavla. Men alla är inte så insatta och detta är väl inte en sida för bara uppfödare? Tycker det är väldigt tråkigt om någon ska känna sig utstött. Hoppas verkligen detta inte är en sida för en liten skara inbördes beundran. Jag är rätt ny här och mycket intresserad av skogkatt .

OberonsMatte
2013-12-16 19:44
#17

#16 Klart att katters värde eller finhet inte sitter i stamtavlan!

Här på iFokus finns det dock en hel massa olika kattforum, dels ett för Huskatter och en hel massa för olika raser, men det största forumet är Katter.ifokus, där det handlar om alla katter. Nästan oavsett vad man har för katt kan man visa upp den på minst 2 olika forum här.

Norsk skogkatt iFokus är ett forum för rasen Norsk skogkatt. Jag älskar rasen och har under alla år som skogkattägare mött uppfattningen om att rasen heter norsk skogSkatt och är detsamma som en långhårig huskatt.

Vi som värnar om rasen måste väl ändå på ett särskilt forum för just Norsk skogkatt få påpeka vad som faktiskt är en Norsk skogkatt och vad som inte är det?

Sajtvärd Katter iFokus

blondifire
2013-12-16 20:40
#18

det står i reglerna att minst en norsk skogkatt skall finnas med på bilden man tävlar med, vi följer bara reglerna.

S*Winsnes Wilda

Katzuki
2013-12-17 11:55
#19

Det är mitt fel som skrivit reglerna för tävlingen lite otydligt. I reglerna står att "minst en Skogis" måste vara med på bilden. För mig är inte ordet "Skogis" otydligt eftersom det är smeknamnet på Norsk Skogkatt. Och en katt utan stamtavla räknas inte som en Norsk Skogkatt och alltså inte som en Skogis. Jag ska vara tydligare i framtiden och skriva ut Norsk skogkatt och inte bara skogis.

Det är väldigt ledsamt att detta hände och att olika användare känner sig stötta och utsatta. Jag tycker självklart att man ska få visa upp sina huskatter även på detta forum, men då inte i en tråd som hänvisas till skogisar. Jag tycker också att det är självklart att man som medlem på denna sida ska få påpeka fel när man upptäcker dem men vi kan nog alla vara bättre på att tänka efter hur det låter när vi påpekar fel så att det inte kan tolkas fel eller som något elakt.

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

kulanturbo
2013-12-17 16:36
#20

Jag tycker bara hon kunde blivit kontaktad lite mer privat istället för att först vinna med eller utan hjälp av kompisar. Det är ju bara en ung tjej med en fin katt. Bra att reglerna blir tydliga alla har inte hjärn koll på ett s i mitten eller inte. Själv försöker jag lära mig allt om det som intresserar mig men alla är nybörjare någon gång. Sen måste det vara som med hundar. Var ofta med när mormor dömde på utställning. Ibland dök det upp registrerade hundar som inte alls liknade rasbeskrivingen

Annons:
Katzuki
2013-12-17 18:27
#21

Jag håller med om att det är bättre om vi Medarbetare blir kontaktade vid problem som detta och att det kan skötas så bra som möjligt. Vi har varit i kontakt med tjejen som lagt upp bild nr 1 och förklarat reglerna och varför det är som det är och försökt att övertyga henne om att detta oftast är ett trevligt forum. Tyvärr verkar hon ha lämnat forumet ändå. Kanske kommer hon tillbaka, eller ej. Vi får se och helt enkelt hoppas att det nästa gång något liknande händer kan hanteras bättre.

Precis som du säger #20 så finns det även raskatter som inte är helt rastypiska, det beror helt på vilka linjer som ligger bakom osv.

Sedan kan jag också lägga till att det självklart är helt ok att dela tävlingar och liknande på facebook och andra communitys.

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Upp till toppen
Annons: