Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2708 ggr
CaptainMorgan
11/18/13, 6:45 PM

Ska vi eller ska vi inte kastrera vår hankatt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi undrar om vi ska kastrera vår hane som snart blir 8 månader eller inte.. Vi skulle gärna vilja ha en kull på honom men vet inte om han är intressant för parning…

Hans Stamtavlenamn är S*Heads or Tails Captain Morgan

Annons:
Katzuki
11/18/13, 9:38 PM
#1

Det är alltid en svår fråga. Det ni kan göra om ni eventuellt vill låna ut honom till någon hona är att lägga ut honom som avelshane på skogkattslingans hemsida och se om någon hör av sig och vill låna honom.

Så länge han inte är jobbig att ha fertil hemma, om han strilar eller ropar mycket efter tjejer eller går ner mycket i vikt så spelar det ju ingen roll om han är fertil ett tag till eller ej :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

FruFilur
11/19/13, 9:29 AM
#2

Håller med Sara! Jag är ev. på jakt efter röd hane (iofs helst med vitt) så presentera honom gärna lite mer med starka o svaga sidor…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

LaSadie
11/19/13, 2:16 PM
#3

Tänker lite som #1. Om han inte strilar och är jobbig så kanske ni kan behålla honom fertil. Men lägg upp han på Fertila NFO hanar på FB och Skogkattslingan så kanske ni får napp :)

EvaSe
11/19/13, 5:40 PM
#4

Jag tycker han ser fin ut, och han har en trevlig stamtavla  :)

Om det inte är några problem att ha honom fertil ett tag så tycker jag absolut att ni ska testa det.

Ta honom gärna till några utställningar för att få några domarbedömningar och göra lite reklam för honom.

Han är väl innekatt? Så att han inte går omkring och gör små husisar dräktiga  :)

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

flisan2003
11/20/13, 1:41 AM
#5

Haller helt med nummer 1#

DjupbackensJessica
11/22/13, 11:56 AM
#6

Han är jättefin! Jag håller också med #1 😃

Annons:
Torplyktans
11/22/13, 4:32 PM
#7

Jag håller också med det som de andra redan har skrivit ovan! Fin och spännande hane!

www.torplyktan.se

Upp till toppen
Annons: