Annons:
Etikett02-kattungeprat
Läst 2004 ggr
maxsus
10/12/13, 2:43 PM

Min nye älskling Simba

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla här som läser inlägg. Jag har äntligen köpt en Norsk skogkatt unge. Jag har jämt tyckt att det är mycket pengar men fick faktiskt lyckan att hitta min lille i Markaryd och kunde inte motstå honom.

Annons:
LaSadie
10/12/13, 2:47 PM
#1

söt 🙂

SolidShinta
10/13/13, 4:20 AM
#2

Jättegullig! :D Sött med fläcken på nosen :)

Katzuki
10/13/13, 1:14 PM
#3

Grattis, riktigt gullig kille :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

AgnetaB
10/13/13, 6:29 PM
#4

Vad har han för stamnamn?

aneni
10/13/13, 8:19 PM
#5

Hej!! Jag har brodern Napoleon som syns i bakgrunden.

Vi bor grannar så dem träffas ofta för att leka. 🙂🐱

maxsus
10/13/13, 8:57 PM
#6

Hej Agneta tyvärr så har varken Napoleon eller min Simba några stamtavlor men jag hoppas att vi kan vara med här ändå. Dom är raskatter men genom kks då folk i Markaryd verkar släppa ut sina raskatter där och bryr sig inte. Vi vet att mamman och pappan är norskskogkatt då upphittaren har koll.

Annons:
Katzuki
10/13/13, 9:17 PM
#7

Självklart får ni vara med här på forumet även om era katter inte har stamtavla!

En sak som kan vara bra att tänka på är dock att katter utan stamtavla inte räknas som raskatter. Det är bara katter med stamtavla som är exempelvis Norska Skogkatter, Main Cooner osv.
Även om uppfödaren är 100% säker på att mamma och pappa är skogkatter med stamtavlor så finns inget bevis på att kattungen är det om den inte själv har stamtavla, vilket då alltså betyder att det är en huskatt.

Detta betyder absolut inte att katterna är "mindre värda" eller liknande, det går bara inte att kalla dem för rasrena, raskatter eller norska skogkatter och det går inte heller att avla fram skogkatter efter dem eller ställa ut dem som annat än huskatter :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

AgnetaB
10/13/13, 11:20 PM
#8

Jag  såg den första o den ser ej såg ut som en skogkatt o det var därför jag frågade, trist.

AgnetaB
10/14/13, 1:19 PM
#9

Jag menar alltså att det är trist om du är ännu en av dem som har blivit lurade. Händer ju varje vecka att man läser tyvärr, annars om du är nöjd är det ok :)

Upp till toppen
Annons: