Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 1079 ggr
Labolina_73
2013-10-05 12:40

Störande till 1000.

Hur kan det komma sej att min hona bajsar löst i min sons säng när hon är på g in i löp? Hon får p-piller nu men jag måste ge det ca var 5-e dag för att det inte ska ske. 

Jag vet att även honor kan markera men detta har jag personligen inte varit med om tidigare.

tacksam för svar.

//Linda

Annons:
SE*Hosiboo's
2013-10-05 16:36
#1

Tyvärr så har jag ingen aning vad det kan bero på men är det möjligt att stänga dörren in till hans rum? Tänkte att hon kanske håller sig till lådan då och förhoppningsvis inte gör det någon annanstans.

SolidShinta
2013-10-06 08:36
#2

Tyvärr kan det väl vara så att har en katt väl "markera" så gör den det gärna igen på samma ställe.

Min hankatt började markera på en matta innan han blev kastrerad och då var det just den mattan han återkom till ett par gånger. När jag kastade den slutade han helt.

Vet inte riktigt hur man kan göra när det handlar om en säng dock. Kanske som #1 säger kanske ni kan hålla stängt ett tag?

Har dock aldrig hört om något sånt här så det kanske inte funkar likadant som "kiss-markering". 🤔

Marmor's
2013-10-06 09:32
#3

Jag tycker denna sida är bra att läsa om beteende störningar. Mer kunskap kan öka förståelse för katters beteende. http://www.agria.se/katt/artikel/Varfor-utrattar-katten-sina-behov-utanfor-toaladan

Upp till toppen
Annons: