Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1071 ggr
DjupbackensJessica
2013-10-01 20:27

Lite extra gott till kattungar

Hej!

Just nu har vi fyra kattungar som är fyra veckor och alla har börjat äta. De började alla fyra med att äta torrfoder direkt. Men jag tänker att de kan få något som är lite extra gott. Kanske någon kyckling, köttfärs och fisk. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra då, med att tillaga det och så. Man kan ju blanda det med crem fresh eller nåt tänker jag också. 😃 

Vad brukar ni ge era kattungar eller era vuxna som är extra gott?

Annons:
dermot
2013-10-01 20:29
#1

Råa kycklingvingar.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




DjupbackensJessica
2013-10-01 20:31
#2

Ska man koka det då eller bara ge dom det som det är?

SE*Hosiboo's
2013-10-01 20:50
#3

Vi började med att ge rå kycklingfärs då vi fått det som tips av många. Men då vår hona (mamman) vägrar äta rått kött så fungerade det sisådär hos oss. Favoriten hos kattungar och mamman var RCs baby mousse.

dermot
2013-10-01 21:26
#4

#2 Inte koka! Då kommer benen flisa sig. Nu barfar jag så mina är vana vid råa ben och kött, så du får vänja om de är vana vid torrt annars blir det nog lite jobbigt för magen. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




SolidShinta
2013-10-02 04:38
#5

Rå äggula har jag hört att många ger som lite extra gott. Det ska vara bra för pälsen också.

Tror att det är rätt individuellt om katten tycker om rått eller inte dock. Min hane tyckte jättemycket om rått kött, men min hona ratar ALLT som är rått. Till och med kattmat som ska ha hög köttprocent tex bozita ratar hon. 😂

blondifire
2013-10-02 07:31
#6

mina bebisar får blötmat m ersättning på, lammfärs,lite fisk o torrisar,senare får dom testa på kycklingvingar o hjärtan..

S*Winsnes Wilda

Annons:
DjupbackensJessica
2013-10-03 13:55
#7

Jag vet att vi har gett fisk till våra förra kullar, men det var ett tag sen som vi hade en kull nu. 

Jag ska testa de där sakerna ^^

Just nu har jag gjort kattungevälling och lagt torrfoder i, då blir de lite mjukare också. Det tycker de är väldigt gott och när de har ätit klart är de helt smutsiga runt munnen 😂 Fast de äter torrfoder när de vill också. 😛

Upp till toppen
Annons: