Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 786 ggr
SolidShinta
2013-09-08 04:33

Tvätta sig?

Upplever ni aldrig att era skogkatter verkar ha problem med att tvätta sig själva? 😛

Min verkar särskillt besvärad när hon ska tvätta sig på bröstet eller under hakan. Då får hon ofta med tjocka slingor av manen i munnen som hon sen sitter med om jag inte flyttar ur det ur mingipan på henne. 😂

Annons:
OberonsMatte
2013-09-08 20:38
#1

Mina skogisars kragar håller sig oftast på en ganska lagom nivå, så för dem händer det relativt sällan att pälsen är i vägen eller fastnar i munnen, iallafall jämfört med deras kompis Oberon som är en Ragdoll. Hans krage skulle jag vilja sätta i en snodd ibland för att underlätta för honom. Tror dock inte att han skulle uppskatta den "hjälpen"…😃

Sajtvärd Katter iFokus

SolidShinta
2013-09-10 02:04
#2

Haha, nej det kan jag tänka mig!
Samma med min Cortana här hemma. Hon ar alltid haft lång päls, men nu på senare tid efter att hon blev kastrerad så har framför allt kragen blivit löjligt lång.
Tyckte hon såg ut att ha så mycket besvär av det och det var så varmt så nu för lite drygt en månad sen så klippte jag faktiskt henne kort-hårig. 😃
Hon verkade jätteglad och tacksam efteråt! 😂 Blev förvånad, för jag hade nog räknat med att hon skulle vara sur på mig.

Upp till toppen
Annons: