Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 3216 ggr
Mojma
2/25/13, 12:05 PM

Färskfoder till katt? Vom og hundemat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det inga färskfoder till katter idag? Jag ger vom og hundemat till min hund, underbart foder med sån toppen kvalité. Skulle önska de hade till katter också. Har hört att vissa säger att detta går att ge till katter också, funkar det? Här är den med lax som jag ger min hund, tog en bild på den då jag inte hittade innehållet någon annan stans.

Annons:
Linnea
2/25/13, 12:09 PM
#1

Jag har Nordic Special + till både hund och katt. De får även kyckling, katen får också hjärta ibland och numera får han även lite torrfoder (oliver´s) pga mag/tarmproblem (skadad).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

LaSadie
2/25/13, 3:09 PM
#2

Jag har gett en från Vom og hundemat som komplement till den blandningen jag själv gjorde, men då den utan fisk.

Annso_
2/26/13, 5:14 AM
#3

Mina katter får med Vom og hundemat ibland, dock utan fisk då fisk inte är bra för katter..

Tyvärr så fick min hund problem med analsäckarna när han fick med lax så vi var tvugna att op honom så nu får han aldrig lax igen..

Annso_
2/26/13, 5:17 AM
#4

Ska även tillägga att ja märker extremt stor skillnad på lukten, lax luktar mkt mer

Mojma
3/8/13, 5:36 PM
#5

Okej då kan man testa lite av vom og hundemat också. Vore nog bra att blanda med! #3 Var det garanterat fodret som gav de besvären då? Kan det inte varit en slump att han fick problem med analsäckarna just när ni bytte foder? Min hund har alltid fått den med lax, inga problem med något. Individuellt kanske också :) laxen luktar ja men det spelar väl ingen roll egentligen? Bortsett från vår egen näsa förstås :)

AgnetaB
3/8/13, 8:38 PM
#6

Katter ska inte äta fisk då det sägs vara allergiframkallande. jag har köpt en sådan o frös ner i små bitar till mina.Ingen var jätteförtjust däremot.pratade med någon på en djuraffär o de ville ej sälja till katt då det var till hund sa de. jag hoppas också det kunde komma färdigt rått foder till katt med allt de ska ha som senor ben mm.

Annons:
SolidShinta
3/9/13, 3:30 AM
#7

Finns det någon Taurin i det då?
Katter behöver taurin i sitt foder  och det brukar inte finnas i de flesta hundmats-sorter . Har läst att det till och med är livsviktigt för katter, men jag är ingen expert själv direkt. :)

Upp till toppen
Annons: