Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1175 ggr
Annso_
12/5/12, 2:15 PM

Hur stort

Hur stort utrymme behöver respektive katt ?? Jag bor i en lägenhet med min sambo, en 2:a med balkong som vi ska näta in..Har idag en liten hund , en liten huskatt och en skogis..Men min dröm är att få skaffa en skogis hane till min lilla flock (som ska kastreras).

Men alla säger att vi bor för litet, själv så tycker jag varken att det är trångt för mig eller djuren, har ett stort vardagsrum och sovrum, normal toalett och normalt kök plus en lite avlång hall..Katterna har en lagom stor klätterställning, bokhyllor att klätta på, massa små gosställen + att vi ska sätta upp hyllor på väggarna som dom kan klättra på och avsluta med någon hylla i ett hörn som gosställe..

Bör vi vänta några år innan vi skaffar en till katt eller är det okej i en lägenheten ?? Vill som vanligt hitta den perfekta katten som passar in med personlighet, aktivitietsnivå osv och är rädd att den killen ska springa förbi framför näsan på oss för att folk tycker att vi bor för litet..

Annons:
FruFilur
12/5/12, 3:05 PM
#1

Eftersom katter lever "tredimensionellt", så ser jag inte att ni bor för smått för tre katter så länge som ni gör som du beskriver; bygger på höjden med hyllor på väggarna och nätar in balkongen!

Flört Tycker dock att ni kanske gärna kan vänta ett drygt år eller så, så jag iaf kan ha ett bra hem till nån misse i första planerade kullen…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Annso_
12/5/12, 3:10 PM
#2

Okej ! Skönt att ha någon på min sida iaf ;) hehe
Kan du rekommendera något bra att näta in en balkong med ?? Måste vara väldigt "hårt" så det kan stå stadigt rakt upp själv så att säga efter att balongräcket tar slut..Får inte fästa det i grannens balkong över..

Det är inte så att vi letar ihjäl oss efter en katt så det kanske blir om 6 månader eller 5 år, så mycket möjligt att vi blir spekulanter på en misse :)

FruFilur
12/5/12, 4:51 PM
#3

Jag har några idéer för innätning, lite beroende på hur balkongen ser ut, såklart…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Annso_
12/5/12, 4:59 PM
#4

får försöka fixa bild och skicka till dig :)

viciouscircle
12/6/12, 12:56 AM
#5

Vilka säger att du bor för litet?

Jag har fått höra flera gånger att jag har för litet åt mina 2 innekatter. Vi bor på 33 kvadrat. Dock får dom vara precis överallt här förutom på käksbänkar/spis och uppepå mitt akvarium.. Dom har garderober dom får vara i på "sina" hyllplan och ett takhögt klätterträd + balkong :)

Dom nämnt innan lever ju katter också på höjden.. Jag suckar bara åt dom som påstår att jag bor för trångt för mina katter för jag tycker inte dom vet vad dom pratar om.. jag känner mina katter och ser på dom hur dom mår :) Dessutom läger jag ner tid på att aktivera katterna (medans dom som påpekar att jag bor trångt bara släpper ut sina vind för våg och knappast betalar för en vaccinering).

Så länge du aktiverar dom och "känner av" läget och tror att dom skulle uppskatta en till kattkompis så ser jag inga problem alls!

Och så det där med innätning.. Du kan ju alltid bygga en stomme eller ram som du fäster nätet i :) så slipper du fästa i grannens balkong!

Annso_
12/6/12, 11:30 AM
#6

Typ alla, haha :)

Okej ! Våran lägenhet är ju större än din och vi aktiverar också våra katter väldigt mycket :) .. Tycker absolut inte att katterna upplever att det är minsta trångt här inne och mer utrymme kommer det ju bli när dom får balkongen med..

Ja det känns som att dom skulle behöva en manlig hand i sin flock :) haha..blir väldigt mycket tjej snack mellan dom och tror att det skulle lugna ner sig då samtiedigt som jag vill ha en till katt :)

Ja det kan man ju göra :) Tack för ditt svar :)

Annons:
Slashignore
12/6/12, 12:09 PM
#7

Jag och min sambo bor i en två på 60 kvm och vi har 3 vuxna katter och 5 bebisar just nu. Kan säga att det är lite trångt just nu eftersom kattungarna tar ganska mycket plats men det är nog bara vi människor som tycker att det är trångt. Katterna klagar inte… de kan lätt gå ifrån varandra och slippa se varann om de vill, vilket jag tror är ganska viktigt, men det räcker ju att de ligger på var sin sida av soffan så att de bara inte ser varann. Ska dock införskaffa ett till klösträd så fort ekonomin tillåter det! Just nu har de ett dock som används flitigt :)

Du kan skaffa en katt till utan problem skulle jag säga :)

Annso_
12/6/12, 12:12 PM
#8

tror våran ligger på 54 eller 56 kvm :) .. Okej ! jo men då känns det ju som att det räcker till :)

Annso_
12/13/12, 9:52 PM
#9

Vill bara berätta den roliga nyheten att jag och sambon utan letande hittade en katt som vi har tingat, han flyttar in hit på onsdag ! :) den 19/12 <3 <3

viciouscircle
12/13/12, 10:48 PM
#10

Åh, grattis! Va skoj :D Vill se bilder!!

Annso_
12/14/12, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Delar med mig en av liten bild  ;)

SE*Barbabelle´s Hanako <3

Slashignore
12/14/12, 7:42 AM
#12

Oh! Har sett denna unge man tidigare på bild, en riktig rödtott! underbar <3

viciouscircle
12/14/12, 10:36 AM
#13

Gud va söt! :) Härlig teckning <3

Annons:
Torplyktans
12/14/12, 1:22 PM
#14

Grattis, spänannde med egen hane Glad

www.torplyktan.se

Annso_
12/14/12, 9:43 PM
#15

Finns det någon Medarbetare på denna sida ??

Upp till toppen
Annons: