Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1233 ggr
-Cissi-
2012-11-21 20:27

Tunn hona

Hej nån som har nått bra förslag på ett bra torrfoder som kan hjälpa min flicka att gå upp nått kg? (Hon äter Roial Cain kitten nu för jag har en liten flicka till strax över 6mån) Hon väger 2.7 nu och vill gärna att hon ska gå upp för man kan känna ryggraden tydligt, har försökt länge. Hon fyller 2 nästa månad.

Hon gillar bara 2 olika sorters blöt mat och hon äter kanske en 3dje del av en påse om hon äter mycket :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
ellen1960
2012-11-21 21:31
#1

Taste of Wild er et veldig bra for!

-Cissi-
2012-11-21 21:58
#2

Var hittar man det?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

EvaSe
2012-11-22 17:07
#3

Försök hitta ett foder med hög fetthalt

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

-Cissi-
2012-11-22 17:40
#4

du råkar inte veta nått bra foder med hög fetthalt?

hon äter ju kattunge mat nu och tycker den är fet

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

ellen1960
2012-11-22 18:08
#5

Taste of Wild, er veldig bra for detinneholder mye kjøtt og alle katter elsker det. Det inneholder ikke majsmel og slikt annet er blandet med. Bruk lenken på navnet

-Cissi-
2012-11-22 18:22
#6

Tack #5 men det är nog lite väl dyrt faktiskt för min ekonomi

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Torplyktans
2012-11-22 18:48
#7

Om du vill fortsätter med samma märke så kan du prova Main Coon Kitten.

Verka välldigt poppis hos många katter. Jag själv fördra också mat med mer kött som Orijen / Arcana men just nu får dem av olika anledningar Main Coon Kitten. Funkar bra och dem har bra hull, fin päls.

www.torplyktan.se

-Cissi-
2012-11-22 19:42
#8

Tack #7 ska prova den :) hur stor skilnad på kött innehållet är det mellan Royal Canin och Orijen / Arcana på ett ungefär? vet att det skiljer sej mellan dom olika sorterna innom märket.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Torplyktans
2012-11-22 20:24
#9

Jag vet inte just nu i mängd % men det som jag fundera mycket över är tillverkningssättet. Och Royal Cannin köper inte in färsk kött utan kykling mjöl eller likande torr hur man nu kallar det.

Hos Orijen och Arcana kan man på deras hemsida se var dem köpa köttet och dem får det mästa färsk in. Orijen luktar lite som torkad kött till och med, men mina gammla huskatter är inte så lätt att övertyga endå ;-)  Skogisarna däremot äter gärna…

Sen har Orijen haft svårt att leverear och hyllorna var tomma överallt i våras.

Jag tycker Royal Cannin verka ha bra recept men inte så bra råvaror. Vet inte om jag utrykte det rätt  nu ;-)

www.torplyktan.se

-Cissi-
2012-11-22 21:52
#10

Jag förstår precis :) Tack för förklaringen

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

LaSadie
2012-11-22 22:56
#11

Ge henne mer rått kött. Som kycklingvingar med skinnet kvar, fläskkött är fetare än kyckling. Min katter älskar den råa maten de får för det mesta och hade mycket lättare att få upp dom i vikt än när vi bara gav torrisar och blötmat

-Cissi-
2012-11-22 23:09
#12

#11 får se hur jag gör med kött då det är nått jag aldrig köper och inte gillar att ta i..

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

LaSadie
2012-11-22 23:17
#13

#12 man är lite skeptisk i början, men det finns lagom stora förpackningar på ICA med kyckling hjärta och lever samt vingar från kronfågeln. Tips är att ha på sig latexhandskar så slipper man känna känslan av köttet och slippa lukten som lätt sätter sig på händerna och inte vill försvinna.

Annons:
jaanuska
2012-11-23 00:45
#14

# Var försiktig att inte ge för mycket inälvor utan mest kött om man nu vill ge rå mat till katterna. Mina katter älskar kycklinghjärta och grishjärta, men man ska inte ge för mycket. Samma gäller fisk.

// Jaana

jaanuska
2012-11-23 00:46
#15

Glömde säga, samma gäller griskött, alltså inte för mycket.

// Jaana

LaSadie
2012-11-23 01:01
#16

Nej nej, det ska vara rätt balanserat och sedan kan man gärna ha olika köttsorter som fläsk, nöt och lamm. Men om man bara ska ge lite då och då och inte helbarfa så ser jag ingen fara med att tex. tillsätta lite hjärta och lever till blötmaten eller liknande. Mina katter gillar främst fläskkött men har i lamm för det mesta så det blir lite mer variation Skrattande

Fisk borde vara självklart att man inte ska ge det till katter.

jaanuska
2012-11-23 01:07
#17

Bra länk: kattstatus.se   Där klickar du kattmat och sen näringslära.

Lycka till! :-)

// Jaana

jaanuska
2012-11-23 01:09
#18

# 16 Där har du rätt,precis så :-)

-Cissi-
2012-11-23 11:52
#19

Får se hur jag gör, ska kastrera henne den 3dje och hoppas att det hjälper lite oxå :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: