Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 923 ggr
Annso_
11/3/12, 9:12 PM

Någon som ska på Nerks Klubbmästerskap?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har anmält min Norska Skogkatt ! En tjej som utställningarna hittills gått bra för men är lite nervös = fräsig så nu passar vi på att åka dit för att träna !! Ska även bli kul att träffa lite medlemmar då det är min första raskatt så jag känner inte så mycket folk i kattvärlden :)

Bifogar en bild på min sötnos
Den till vänster tagen i Juni och det till höger tagen i Oktober (synd att den är lite suddig)

Annons:
Annso_
11/3/12, 9:34 PM
#1

Om vi nu kommer med, men det hoppas vi på :)

LaSadie
11/3/12, 10:32 PM
#2

Funderar på att anmäla min kastratkille men vet inte. Vi har lite paus från utställningsvärlden :) Lycka till annars

Torplyktans
11/4/12, 10:36 AM
#3

Jag ska dit med båda mina Skogisar Fiona och dotter Freja.  Jag var där förra året (var min första utställning då) tyckte det var jätte trevligt.

Fiona behöver också träna lite Flört hon har inte varit på utställning sen kattungarna…

www.torplyktan.se

EddaM
11/4/12, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kommer med min skogis hane Fengari och Feztiz min huskatt. Sedan kommer två ur min senaste kull att komma med. Greven och Paks som de kallas. Paks går i samma grupp som din då hon är blåsköldpadda med vitt men hon går som kattunge fortfarande då hon kommer vara några dagar från 6mån. =)

Lägger in en bild på henne. Är så otroligt stolt över min kull, de är så fina ♥

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annso_
11/4/12, 11:38 AM
#5

OKej :D Vad roligt ! Är det någon som vet om det börjar bli fullt ?? Väntar på spänning på huskattbeviset på min tjej som jag vill ta med för första gången :)

4# Vad trevligt :) Vilken jätte fin tjej :) Din huskatt har jag ju sett ett par gånger om den är den som har ca 70 BIS ?

EddaM
11/4/12, 11:45 AM
#6

Ja det är lilla Feztiz det =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
dqhh
11/15/12, 12:11 AM
#7
Torplyktans
11/16/12, 8:55 PM
#8

Har ni redan fått Bekräftelsekort?

www.torplyktan.se

Annso_
11/16/12, 8:59 PM
#9

Nej, tror inte någon har fått det därför jag skrivit "om jag nu kommer med"
Men hoppas att det kommer snart :) Blir lite ledsen om jag inte kommer med men tror jag anmälde mig ganska så direkt..

Torplyktans
11/16/12, 9:06 PM
#10

Vad bra jag skickade och betalade också första dagerna tro jag. Men då kommer dem nog.

#4 Det ska bli kul att se dina kattungar!

www.torplyktan.se

Slashignore
11/17/12, 2:01 AM
#11

Hur är det med att åka till utställningar och bara titta utan att ställa ut katt? Är sugen på att bara åka dit och se omgivningen. Blir i så fall Ädelkattens utställning 2012, den 8-9 december i Västra Frölunda då det är närmast hem för mig… ^^,

Annso_
11/17/12, 9:43 AM
#12

Det är bara att åka dit :) Du måste dock gå in på Sverak och öppna inbjudn till utställningen för att se när publik får komma in och vad dom tar för inträde :)

Slashignore
11/17/12, 9:45 AM
#13

Oki :D tack för svar Annso_!

Annons:
Annso_
11/17/12, 9:46 AM
#14

Just på den  utställningen står det att besökare är välkomna kl 09.00 :)

Annso_
11/20/12, 6:30 PM
#15

Nu har jag fått bekräftelsen till km;et :D Båda mina tjejer kom med !!
Ska bli jätte kul att se hur Diana är nu då hon växt till dig i sinnet väldigt och blivit så mycket säkrare i sig själv :)

Ska dock bli ännu roligare att se huskatten som aldrig har vart på ett liknande ställe förut :)

FruFilur
11/21/12, 9:12 AM
#16

Fick också bekräftelsen igår, till alla tre huliganerna! Få se dock om Pejst följer med eller om han får stanna hemma i lugn och ro…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Annso_
11/21/12, 4:48 PM
#17

Vad kul! Då ses vi där :)

Torplyktans
11/21/12, 6:53 PM
#18

Jag har också fått bekräftelsen igår. Båda min Skogisar mamma och dotter kom med. Ska bli kul att träffas!

Fiona har inte varit på utställning sen förra klubbmästerskap…

www.torplyktan.se

Annso_
11/21/12, 8:37 PM
#19

Är det syster och mamma till Frode ??

Ja det ska bli jätte kul att ses !! Så får vi se vad du tycker om Diana nu :) Hon var ju bara en liten skit när du såg henne :)

EddaM
11/22/12, 2:07 PM
#20

Jag har fått mina bekräftelser med =) Nu är det bara att vänta på domarfördelningen =)

Blir opererad nästa vecka så jag kanske inte är på topp men med skall jag ialf =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
Torplyktans
11/22/12, 6:38 PM
#21

#19 Ja det Fiona som är mamma till Frode och sen Freja som är sytern. Freja är jätte likt Frode fast mycket mindre ;-)

Jag klura lite på hur jag ska göra med att bada dem den här gången. Har hittils badat dem en vecka innan, och det verkade funkar bra. Men nu ska jag vecka efter till Göteborg (ädelkattens utställning)

Hur gör ni om ni ska åka två veckor i rad? Bada man dem två gånger eller fixa bara lite med bakom öron etc.

www.torplyktan.se

EddaM
11/24/12, 2:49 PM
#22

Nej jag badar inte igen, inte mina skogisar ialf. Jag fixar och trixar lite om det behövs =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
11/24/12, 9:17 PM
#23

ok bra :-) tack!

hoppades på liknade svar, ska kolla hur dem blir. Tro att mamman Fiona kommer klara sig fint hon har lättskött päls. Dottern Freja har mycket mer päls (underull) och blir lite fet bakom öronen, så hon kommer nog behöver fixas, tvättas där…

www.torplyktan.se

EddaM
12/1/12, 10:26 AM
#24

Vi ses i morgon =) Kör försiktigt och lycka till =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
12/1/12, 11:40 AM
#25

Tack.  Tro kissarna blev lite mjuk efter badet, men det kanske blir bra tills nästa vecka…

Ska ta det lungt, har ju en bit att köra in till Örebro. Tur att vi just köpte nya dubbdäck för att här ute salta dem inte vägarna, allt är vit fortfarande -8 ute..

Ser fram emot imorgon!

www.torplyktan.se

EddaM
12/3/12, 10:25 AM
#26

Tack för igår! Det var jätte kul att träffa er och få se era vackra katter =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
12/3/12, 2:29 PM
#27

Tack också alla för en jätte trevlig kattens dag! Var roligt att träffas, synd bara att tiden alltid går så fort!

www.torplyktan.se

Annons:
Annso_
12/3/12, 5:42 PM
#28

Tack själva ! :D Jätte kul att träffas o få prata lite katt ;) som inte är lika roliigt här hemma ;P

Upp till toppen
Annons: