Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 563 ggr
Annso_
2012-10-15 16:44

Ställa ut husis

Vet att detta kanske inte är rätt sida att fråga på angående huskatt men vet att det finns många vana utställare så provar :)

Jag vill prova ställa ut min huskatt men blir helt snurrig på alla papper som ska med och vet inte riktigt hur man skaffar dom så om någon vänlig själ förklarar lite lätt så vore det bra :)

Huskattsbevis; Är det de man skaffat på Sverak där man bara skriver lite uppgifter om katten sedan mina uppgfifter?
Kastreringsbevis: Hur skaffar jag det ? Hon är kastrerad men har inget bevis på det.
Något mer än det och vaccinations intyg som ska med ??

Annons:
line84
2012-10-15 20:02
#1

Jag känner mig tyvärr för osäker för att svara dig.. Men får du inget svar här fråga på katter i fokus!

Jätteroligt att du vill ställa ut din huskatt!! :)

FruFilur
2012-10-16 09:47
#2

Hur länge sedan, och var kastrerades hon? Veterinären som gjorde det kanske fortfarande kan skriva ett intyg…

Annars kan jag rekommendera dej att ta kontakt med Jessica, http://www.lovelygodivas.cybersite.se/start.html hon ställer flera av sina superfina huskatter och kan säkert hjälpa dej i snårskogen :-)

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

EddaM
2012-10-16 10:15
#3

Beställ ett huskattsbevis, det som du hittar på sveraks sida. Sedan pratar du med veterinären som kan kolla i sin dator att denne har kastrerat katten och kan då fylla i rutan på huskattsbeviset att katten är kastrerad. Katten skall vara grundvaccinerad. Och sedan en gång om året. Den får inte vara vaccinerad innom 14dagar utsällningen är. Utan måste vara det innan. Din katt måste vara id-märkt med, lättast med chip att avläsa. Även den remsan kan du fästa på huskattsbeviset.

Sedan anmäler du bara =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

EddaM
2012-10-16 10:16
#4

ems koden som skall fyllas i är kattens färg och raskod.

Vet du den? Sätt in en bild annars så hjälper vi dig =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annso_
2012-10-16 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Beställer man hem den blanketten tom och fyller i hemma ? Ska den sedan skickas till min klubb som jag är med i ? Vart skriver veterinären i att hon är kastrerad ? skriver den bara kastrerad och sedan ger signatur och en Annalysen stämpel ??

Hon är långhår o svart/vit

EddaM
2012-10-19 16:25
#6

Du kan skriva ut den direkt från sveraks hemsida. Ja den skall sedan skickas till din klubb, på din klubbs hemsida står det till vem du skall skicka det. Det finns en ruta på baksidan av huskattsbeviset där veterinären skall fylla i att hon är kastrerad. De stämplar och sätter signatur.

Då är hennes ems HCL n09

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
Annso_
2012-10-21 16:11
#7

Tack :) nu har jag förstått hur jag ska skicka in och fylla i :)

Men det står på Sverak att man ska bifoga kvittokopia, ska det skickas till samma person som jag skickar ansökan till ? Alltså den personen i min klubb ? och kvitto när man betalat över internet är det när man har betalat och det står "bekräftelse" och så står de "skriv ut" Längre ner på sidan..

EvaSe
2012-10-21 19:06
#8

#7

Ja, du ska skicka kvittokopia tillsammans med den ifyllda blanketten till din klubb, troligtvis avelssekreteraren.

Det är ok med en kopia från Internetbanken, precis som du skrev.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Annso_
2012-10-21 19:31
#9

tack :) blir att fixa detta imorgon :)

Upp till toppen
Annons: