Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 1453 ggr
ellentigris
2012-10-02 20:44

Hjälp med färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad skulle ni säga att min lilla kille har för färg? Han är, som ni ser, silver under hakan och även över magen. Annars är han svart med bruna toner övet kroppen, men i botten av det svarta är han silver.

Någon som vet vad det kallas?

Mvh E

Annons:
LaSadie
2012-10-02 22:18
#1

Antar att han inte har stamtavla? Men annars bör han var ns, dvs svartsmoke

ellentigris
2012-10-02 22:27
#2

Precis, han är utan stamtavla. Men båda föräldrarna har så egentligen är han ju renrasig.. Eller? Uppfödaren hade både en hona och en hane och det blev oplanerade kattungar.

LaSadie
2012-10-02 22:32
#3

Pja, om den inte har stamtavla så kan man inte riktigt säkerställa vem föräldrarna är. Men om de är båda renrasiga så varför reggades inte kullen? Att regga och vara medlem i kattklubb är en ganska lite kostnad om man tänker på utgifter man har.

ellentigris
2012-10-02 22:35
#4

Jag vet faktiskt inte varför hon inte gjorde det.. Hon hade tagit en paus i uppfödandet så hon kanske inte brtdde sig. Hmm.. lite synd tycker jag. Men jag blev så kär i honom att jag inte kunde motstå!

Katzuki
2012-10-02 22:45
#5

Jag skulle också säga som #1 att han är svartsmoke, alltså svart-silver utan mönster och utan vitt (ns). Tråkigt att han inte är registrerad och har stamtavla, men lika fin är han ändå =)

Tänk bara på att eftersom han inte har stamtavla så räknas han som en huskatt och kan inte ställas ut som skogis eller paras och få kattungar med stamtavla (alltså bevisat renrasiga skogisar). Han kan inte heller försäkras som en raskatt.

Var de många ungar i kullen? För om du verkligen vill ha honom reggad kanske du kan fråga uppfödaren om hon kan regga kullen om du betalar lite extra eller något sånt (om det nu var pengarna som var problemet)

Men hur som helst, Stort lycka till med din söta silverkatt!

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

ellentigris
2012-10-02 22:47
#6

Det var tre i kullen. Jag kan ju alltid höra med henne.

Tack för all hjälp!

Annons:
Upp till toppen
Annons: