Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 831 ggr
Änglakatten
2012-09-24 11:26

Löpbeteende / dräktig?

Jag har endast lite luddig information om detta så jag tänkte jag ville fråga här om vad ni anser.

Jag parade Thea för strax över 2 veckor sedan och idag visar hon tecken på löp, men jag vet inte 100% än. Det jag undrar är om det finns risker med att para en hona igen som blivit dräktig första gången utan att man vet?

Och hur vanligt är det att de visar löpbeteende där de är dräktiga i tidigt skede?

Jag vill göra ultraljud på henne för att vara säker på om det finns små därinne men det är lite för tidigt ännu.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Annons:
LaSadie
2012-09-24 13:00
#1

Vissa honor löper. Våra har inte gjort det, men har läst på forum där honor uppvisar löpbeteende även om de är dräktiga. Lite tidigt för hallon men hoppas det tog sig.

Änglakatten
2012-09-24 13:53
#2

Ja jag har också läst lite om det, men har inte riktigt fått något grepp om hur vanligt det är. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu för jag vill inte "slösa" ett löp ifall hon inte löper mer i år sen för jag hade planerat för hennes första kull nu i slutet av året.

Men vet någon hur det är med om hon paras igen nu, trots att hon är dräktig, vad är riskerna om det finns några?

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

EvaSe
2012-09-24 20:20
#3

#2 Vilken typ av löpbeteende visar hon?

Extra gosig, vill bli klappad, jamar, stryker sig mot saker och dig?

Det kan vara tecken på att hon är dräktig, men det kan också betyda att hon är på väg in i löp.

Hanar brukar vanligtvis inte para honor som inte löper "på riktigt" så det bör inte vara någon risk att låta dem träffas igen.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Änglakatten
2012-09-26 19:23
#4

Nej hon la sig över trösklar och rullade som hon gör när hon löper, och "kuttrar" till mig, och hon ställde sig även gränsle i parningsposition på min lilla ragdollhona. Men det verkar som att beteendet försvann lika fort som det kom så förhoppningsvis är hon dräktig då, för hon bör ha löpt nu annars om man går efter hennes "vanliga schema" :)

Hon äter mer och är glad att äta, och har mindre päls runt tuttarna så jag håller tummarna hårt hårt nu!

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Upp till toppen
Annons: