Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 903 ggr
Torplyktans
2012-07-02 21:01

Forshaga 2012

hur var det på utställnigen för er, alla ni som var där?

För mig var det ju första riktiga utställningen, och tiden gick hur fort som helst. Jag trodde jag skulle hinna göra så mycket under en hel dag. men tiden bara rusade iväg.

Jag var ju lite nevös och stressad så klart, allting var nytt och lite förvirrande. Tyvärr han jag nog inte njuta dagen so som jag hade tänkt mig och sett fram emot. Trodde jag skulle hinna prata med so många, vilket jag ju gjorde men endå han jag inte med allt / glömde leta efter en tjej från min G2 kurs till exempel.

Fast jag hade ju tre katter med mig, som desutom skulle upp till parallel bedöming hos domareleven och kull. Man han pecise att springa med en när det var dags att hämta näste käns det som. Fast vi var flera att hjälpas åt med dem. Vi ville ju alla se alla tre ;-)

Kunde knappt stå till slut.

Det som förvånade mig som nybörjare att jag fick så välldigt olika bedömingar i kullklassen jämfört med enskilda bedömingar.

www.torplyktan.se

Annons:
LaSadie
2012-07-02 22:30
#1

Det fick jag med första gången jag ställde kull. Det var intressant vad olika domarna tycker

Torplyktans
2012-07-03 22:43
#2

Jag hade inte alls förstått innan att det skulle kunna vara så olika. Sista plats i kullbedöminigen fast sen stod det myckte bättre skrivet, men konkuransens var ju också stor.

Sen ex1 för alla tre och en nom.

www.torplyktan.se

Annso_
2012-07-04 00:06
#3

Visst var det väl din uppfödning som jag träffade ?? Det är jag som har paddan som vi stod o kollade på S*Gräddhyllans Diana

EddaM
2012-07-06 16:59
#4

I kull bedömningen så skall kullen vara så lika varandra som möjligt, inte alltid de finaste kattungarna som vinner alltså utan den mest jämna. Därför så blir bedömningarna olika. =)

Det var kul att träffa er =) Jag hade en kanon helg och mer nöjd kan man inte vara. Fengari fick sina cert och min husis Feztiz blev dubbel BIS båda dagarna =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-07-07 16:08
#5

#3 hej Annso

Ja det var det var jag och min sambo (samt mina kattungeköpare dem som äger Frode nu) som tittade på din fina Diana. Pratade sen också med Dianas uppfödare, det var jätte kul att träffas och titta på kissarna :-)

#4

Min kull var nog inte så jämnt, dem hade olika för och nakdelar tro jag. Särskild Finn den blå tabby stak ut lite med sin kroppslängd ortoligt lång svans men något kortare baby päls än dem två cremisar som redan har mer täckhår och krage, byxor etc.

Det var jätte kul att treffas och se din fina Fengari, jag har nog missad din Feztiz tro jag…

imorgon ska vi åka på semster en vecka, katt och fårvakten (Jonas mamma) ska bo här. Så jag kanske kommer svara lite sent på ev inlägg ;-) Hoppas att inga djur bli sjuka eller sånt just nu…

Har en fin sommar Andrea

www.torplyktan.se

Annso_
2012-07-07 23:33
#6

Ja det var jätte kul :) Hoppas på att höra av Frodes ägare senare :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: