Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 4794 ggr
LillyPop
2012-04-11 23:05

Norsk skogskatt?

Hej hej!

Jag (eller jag och min familj) har en katt som heter Comviq eller kallas Bubbas. Men jaja han kom till oss av egen vilja… han bodde hos våra ''gamla'' grannar typ eller grannarna vi hade i vårt förra hus. Jamen iallafall… grannen hade jätte mycket katter och hade kattungar hela tiden… vi visste inte om det, tills Comviq kom iallafall. Jag vet inte hur många år sen det var men, han borde va lite gammal nu tycker man. Men jaja, grannen försökte ta tillbaka han hela tiden och höll han instängd i hans hus, men hann kom alltid tillbaka till oss :)

Så vi har en katt nu då! :D Det vad inte tänkt att vi skulle ha en men det blev bara liksom så då :) Han följde med oss när vi flyttade och det måste vara ööö…. runt 7 år! Herregud! ä han så gammal.. det märkts då inte iallafall.

Men nu till det jag ville få veta eller ja… jag har just kommit på frågan om vilken ras han är? Vi tror att det är lite skogskatt i han… men jag vet inte

Vad tror ni? Är det lite skogskatt i han eller inte?

//Lilly :)

Annons:
Eywa
2012-04-11 23:07
#1

Han är en huskatt :)

LillyPop
2012-04-11 23:09
#2

Haha ja det är kanske han är :)

försökte ladda upp en bättre bild men det funka inte :(

LaSadie
2012-04-12 00:11
#3

Har han ingen stamtavla så är han garanterat en huskatt :)

LillyPop
2012-04-12 21:15
#4

Ja då är han väl det :) Men jag tänkte på huskatter dom är inte speciell ras va? Eller.. dom är väl typ blandisar? eller tänker jag fel nu… Obestämd (jag kan inte så mycket om katter om jag ska vara ärlig :P )

yes! det gick å ladda upp bild :) A här är Comviq i bättre bild då Skrattande

LaSadie
2012-04-13 00:02
#5

Huskatter är katter utan stamtavla och huskatter är väldigt speciella precis som dom är <3

Fridaybrew
2012-04-13 00:16
#6

En liten infobit det finns inget s i mitten av skogkatt dvs skogSkatt är alltid fel om det är rasen du referar till.

Skogskatt är alltid 100% alltid en bondkatt huskatt blandis en utan stamtavla. Då är det lämpligare att faktikst använda benämningen huskatt istället för att råka förvirra personer som inte har kunskap om skillnaden.

/Fridaybrew

Annons:
[Highonbluetomorrows]
2012-04-15 22:05
#7

Jättesnygg (hus)katt :)! Ser ut att ha en underbar päls.

EddaM
2012-04-15 22:12
#8

Kanon söt husis ♥ Blått är sååå snyggt =) Grattis till honom ♥

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

LillyPop
2012-04-17 16:57
#9

#6 jaaahaaa ja då hänger jag med :)

#7  #8 tack så mycket! :D  <3 ja han är verkligen en liten sötis ;)

Upp till toppen
Annons: