Annons:
Etikett09-kattungar-till-salu
Läst 4511 ggr
Torplyktans
2012-03-19 22:03

Dilutions Kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattungarna har blivit 4. veckor och det har hänt jätte mycket under veckan! Dem springer, busa och klättra för fullt i sin lilla hage. Lilla Freja började äta torrfoder utan att tveka en sekund och har börjad växa ikapp sina bröder! Finn var först med att kissa på lådan men han vill helst bara dia ingen kattmat än tycker han ;-) Dem bli numera jätte glad när vi kommer, mäniskor är ju så bra att klättra upp på!

Minst en kattunge kommer att stannar tro vi, men vi får se… Är du intresserad av någon kattunge så kolla gärna på hemsidan www.torplyktan.se och maila oss.

Lilla Freja visade sig vara bara creme (e) och inte tabby (22), svårt med creme när dem är så ljus i ansiktet och på magen och ser randig ut! Vikten ligger på 609g idag.

www.torplyktan.se

Annons:
Torplyktans
2012-03-19 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och nu en bild av brosan Frode också creme (e) och 688g idag

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-03-19 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och till sist Finn som är blå tabby (a22) 675g idag (har blivit omkörd av brosan sen 2 dagar som redan äter kattmat ;-) Men dem kör lite om varandra med vikten då och då sen ligger dem jämt igen. En riktigt gosig och busig charmtroll som gör allt för att stannar hos oss ;-)

www.torplyktan.se

ElinaPersson
2012-03-19 23:10
#3

#2 Ååh är han odd eye också? SkrattandeKyss

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Torplyktans
2012-03-20 09:06
#4

Jag tro inte att någon av kattungarna kommer bli / är odd eye, just nu har dem alla fortfarande blåa ögon Flört

www.torplyktan.se

LaSadie
2012-03-20 09:16
#5

cremehonan Kyss

EddaM
2012-03-20 12:19
#6

Älskar creme och dina två små är UNDERBARA ♥ Ja den blåa är med fin =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
Torplyktans
2012-03-22 21:19
#7

Tack Glad det är så roligt at kunna skriva här och dela både bilder och upplevelsen med dem små med er!

Det var roligt att få två creme och en blå i samma kull, vi var ju inte helt säkert om pappan bär på dilution, men nu vet vi…

Freja är snabbast i kullen med allt, äta klättra högst upp, mm.

Mycket söt ålder med 5 veckor imorgon.

www.torplyktan.se

EddaM
2012-03-23 10:04
#8

Ja jag blev förvånad när jag fick två blåsköldpaddor och en creme i en kull efter två fullfärgade, visste iofs att pappan bar på det.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-03-23 21:39
#9

Det är spännande hur slumpen slår till, man tro ju att chansen inte är så stor att få så många creme / blå i samma kull efter två fullfärgade. Har du en hemsida med bilder från den kullen som man skulle kunna titta på? Jag älskar blåsköldpaddor :-)

www.torplyktan.se

EddaM
2012-03-24 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nej inte längre, skall skaffa mig en ny. Några finns på min fb, lägg till mig som vän så kan du se alla mina dilitions avkommor. Behöll ju creme hanen i den kullen, Fengari. Och i kullen efter så fick jag en blå-vit hona som jag  har kvar hemma som snart skall träffa hane.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Smaraldus
2012-03-25 17:26
#11

Så fina dom är! :-)

www.smaraldus.eu

EddaM
2012-03-26 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Inget bra foto men alla jag har på de två tillsammans är dåliga. Men nu letade jag lite mera i mina arkiv och hittade denna fina bild där man ser deras fina mönster med =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-03-27 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Oh så fin, en sån skulle jag vilja ha nån gång…  Är dem olika ljus eller ser det bara ut så på bilden? Hur gammal är dem nu?

Jag har tyvärr inte facebok än.

Här en dagsfärsk bild på dem tre här hemma Glad Det hade ju varit lite kul att para en blåpadda med en blå eller creme hane nån gång…

www.torplyktan.se

Annons:
EddaM
2012-03-28 09:28
#14

Den ena är ljusare i sin färg. De är tre år snart. =)

De är jätte söta dina små =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-04-06 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det har varit fullt upp här hemma med både kattungar, lamm och sen även jobbet som dra igång för fullt nu (grönsaksodling) Flört Så vecka 6 blev det inga bra bilder men nu finns det nya bilder på småttingarna som fyller 7 veckor idag. Mamman är så söt hon också, hon vill gärna vara med och lekar, det ser ut som om hon minns hur det var (hon är ju så ung själv bara 1år och 4 månader).

Först en bild på Finn som nu väger 970g och sen några dagar tycker även han att det är gott att äta lite kattmat istället av bara mjölk hos mamma!

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-04-06 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Sen lilla Freja idag 909g fortfarande först med alla nyupptäkter, klättra först ut överallt, åt först. Hon och mamman älskar varandra enormt mycket och pratar massor med varandra.

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-04-06 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

sist men störst gosige lille Frode (1047g), lite lungnare och lysnar så snällt på sin mamma…

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-04-06 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

sist en dagsfärsk bild på mamman som även hon har växt till sig lite…

Och Glad Påsk önskar jag er alla!

www.torplyktan.se

Smaraldus
2012-04-08 15:28
#19

Jättefina bilder på dom små och Fiona :-)

www.smaraldus.eu

Torplyktans
2012-04-08 19:11
#20

Tack Johanna kul att du tittar in, kollade nyss på in hemsida och såg att ni ska få en till söt kisse. Man är alltid glad när man lyckas fota kissarna inte så lätt alla gånger…

www.torplyktan.se

Annons:
Smaraldus
2012-04-09 11:11
#21

Och nu har vår nya kisse flyttat in, en bättre bild på henne ligger uppe på hemsidan :)

www.smaraldus.eu

Torplyktans
2012-04-14 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Lite nya 8 veckors bilder, underbar ålder nu! Kan inte se ögonfärgen riktigt än fast den börja ändras…

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-04-14 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

lilla Freja fortfarande först med allt…

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-04-14 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

lille Finn busig och nyfiken…

www.torplyktan.se

Torplyktans
2012-05-05 14:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nu var det länge sen jag uppdatera här. Det var riktigt mycket att gjöra med alla djur, trädgård och jobbet. April bara rusade iväg och nu äntligen är det gönt och plommonträden har just börjad att blomma…

Jag tar en "lung" helg och ska ägna mig åt att försöker få fina bilder av alla kattungar och uppdater hemsidan, ni får hålla tummarna åt mig, att dem vill sitta stilla även när dem inte sover…

Planera att visa upp dem tre i Forshaga i slutet på juni, är det några fler som ska åka dit?

Finn finns det intresse för och Freja stannar troligtvis hemma hos oss…

Här en liten smakprov av dagens bilder, men uppdatering av hemsidan kommer ta lite tid…

www.torplyktan.se

LaSadie
2012-05-05 14:09
#26

så härligt med kattungebilder Kyss

Torplyktans
2012-05-05 16:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Lilla Freja som bestämmer i kullen fast hon är minst, men alltid först ;-)  hjälper mamman att tvätta sina bröder och städar efter dem i kattoan. Hon och mamman brukar racer ikapp varndra kors och tvärs över möblerna…

www.torplyktan.se

Annons:
Torplyktans
2012-05-05 16:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Frode våran lilla Lejon, otroligt gosig, lägger sig gärna brevid i soffan och spinner. Störst med sina snart 2kg, mycket lång och lurvig hår och redan lite lejon man och grövre huvud som pappan. Håller mycket nogran koll på sin "mat och sov klocka" , kan det vara därför han är så stor redan ;-) ?

www.torplyktan.se

EddaM
2012-05-06 10:08
#29

De är jätte fina och jag kommer till Forshaga med min creme hane S*Luddhuvet´z Fengari gr5kl5 och min långhåriga husis Feztiz =) Så vi ses där =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-05-06 14:08
#30

Vad roligt att se dina katter är nyfiken på Fengari  :-)

www.torplyktan.se

[Highonbluetomorrows]
2012-05-11 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Så fint med creme. De påminner om när min lilla Rufus var bebis.

Frode var jättefin!

Torplyktans
2012-05-12 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

# 31 vad söt din Rufus är! Jag älskar creme mer med varje dag, dem påminner om små lejonungar på något sätt.

Har följer dagens bild på dem, nu 12 veckor gammla. När dem diar så här fortfarnde flera gånger om dagen är det svårt att sälja dem med 12 veckor…

www.torplyktan.se

EddaM
2012-05-13 09:39
#33

Såg nu att dina små kommer bli halv syskon till mina som kommer v23. Då min blå-vita hona är dräktig med Naxos =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

[Highonbluetomorrows]
2012-05-13 14:49
#34

#32, haha ja de är små lejonbebisar :).

Är det vanligt att ungar får dia så länge, eller blir de extra bortskämda av sin mamma :P?

Annons:
Torplyktans
2012-05-13 15:00
#35

Jag vet inte, är min första kull. Men det verka var lite olika hur mycket mjölk mammorna har (och hur länge).

Har just tittad på en bild på S*Utblicken's hemsida där en 7 månaders kattunge fick diar bland några små!

www.torplyktan.se

LaSadie
2012-05-13 15:28
#36

#35 Tror det mer beror på mamman och antalet kattungar. Vår Mim lät ungarna dia upp till tolv veckor medan Dakota gav dem sporadiskt till att sluta helt när de var 8-10 veckor

Torplyktans
2012-05-13 16:58
#37

#36 Är det olika från kull till kul också hur länge dem får diar?

www.torplyktan.se

LaSadie
2012-05-13 17:08
#38

#37 hos oss har det bara vårt skillnad mellan honorna och om de gillar att vara mamma. Mim tyckte det var toppen och gjorde allt för sina barn, Dakota var inte lika glad i sina ungar utan gjorde det hon behövde och lämnade sedan ansvaret till Mim. Mim fick två kullar och var likadan mot båda.

Upp till toppen
Annons: