Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 2331 ggr
BARFmycat
2/21/12, 10:10 AM

Om du kunde, skulle du BARF:a?

  1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

  2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

  3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

  4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

  5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är. Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
LaSadie
2/21/12, 3:41 PM
#1

1. Ja det skulle jag göra!

2. En bra idé, var lite emot det inledningsvis men efter att ha läst på och fått lite insikter i vad katter behöver och inte behöver så är jag övertygad. Dock är inte två av mina katter det.

3. Jag barfar inte till 100% då jag har två katter som inte ens luktar på maten. Har dock sett till att de äter mer blötmat än torrisar. Sen känner jag att jag är helt säker på propotionerna på maten som gör jag inte helbarfar de katter som faktiskt gillar det.

4. Ja det skulle jag göra!

5. Kanske som jag tyckte innan, att det var krångligt och många går på att ben och rått kött är farligt för katter. Men de tre som gillar barf upplever jag är friskare än de två som vägrar. Samt kullen som fick mest rått kött och blötmat upplevde jag hade en mer stabil växtkurva och lättare att få upp vikten på och utvecklades snabbare än de andra, samt att mammakatt höll en stabil och bra vikt under tiden med.

BARFmycat
2/23/12, 11:17 AM
#2

#1

"Jag är övertygad. Dock är inte två av mina katter det."

Haha!Skrattande

Tack för svar!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Torplyktans
2/23/12, 1:18 PM
#3

1. Det skulle jag kunna tänka mig

2. Bra idee men det krävs mycket kunskap inte bara om det katten ska äte utan och om hur köttet poduceras, vad det är jag köper (billig kött med hormoner dålig djurhållnig etc kan ju vara sämre ur den sunvinkel än vissa färdigfoder) inta att gömer transporter

3. lite samma som jag skrev under 2 hygensik och etisk och ekoligisk måste köttet då vara. Sen vet jag inte om gris nöt och lamm är "naturligt" kattfoder ofta är nöt vild och lamm hängmörad men katten vill ju ha färsk dödat byte.  Så kanske vill vissa katter inte äter för den delen? Fågel och fisk fryses ju färsk det är kanske godare? Våra katter vägra att äta av våra hemslaktade lamm bara sork och fågel verka duga. Har inte provad kannin än.. Inte så lätt det hela.

4. Det finns redan i Tyskland www.lucky-kitty.de samma tillverkare som gör vattenfontänen i porslin (där är det jätte stor med barf finns massa böcker och till och med utbildnigar till näringsrådgivare för smådjur Flört) Dem kommer kanske snart även kunna levrea till utlandet.

5. Det är väll kunskap, mögliget att handla bra varor, pengar

www.torplyktan.se

BARFmycat
2/23/12, 1:35 PM
#4

#3

Det fodret du nämnde, är det rått då? På konserv? Jag kan inte tyska så jag fattar inte vad det stårTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Torplyktans
2/23/12, 3:18 PM
#5

Ja det låter lite mysko att det skulle kunna vara rått på konserv, det jag kan läsa ut så står det 95% kött som fylls helt färsk i konserv lite grönsaker som ånkokas lätt samt att dem tillsätter eggskal för calcium och extra taurin. Jag begriper inte heller hur det ska håller men dem påstår att dem inte avänder konserveringsmedel etc. Tillverkas i små mängder i liten chark butik med lokal kött. Låter bra men om det är bra vet jag inte heller Flört. Hade gärna beställt och tittad i en sån burk ;-) men än så länge levrerar dem bara till tyskland, österike och schweitz.

Fast man skulle ju villja köpe det tillverkad i sverige så att den inte bli transporter igen. Men en spännande försök är det ju.

Det skulle vara kul om det fanns färsk kött blandingar med rätt kombi av vitamin / mineraler till djur i kyl eller frysdisken i framtiden ;-) Men kanske för dyrt?

www.torplyktan.se

Therese
5/19/15, 6:16 PM
#6

1. Jag barfar, tycker det känns som det bästa alternativet.

2. Mycket bra!

3. Inget :D

4. Nej jag tycker det är roligt att knåpa ihop själv :)

5. Skulle tro att det beror på att man är rädd. Rädd för rått kött över huvud taget, rädd för rå kyckling, rädd för att ge ben. Alla de gamla skrönorna liksom. Och för att vi själva inte äter rått… Även för att torrfodret är snabbt, smidigt och får mycket reklam.

Annons:
Upp till toppen
Annons: