Annons:
Etikett12-omplaceringar
Läst 2233 ggr
monnimoon
12/14/11, 12:30 AM

1-årig underbar skogkatt söker hem på landet

Min älskling trivs inte så bra i lägenhet och det är med tungt hjärta jag letar nytt hem åt honom. Enda anledningen till det beslutet är för att han vill bli utekatt då koppelpromenaderna inte räcker till åt honom, utan bara försärker hans längtan.

Han är en helt fantastisk kille, personlig, pratig och "pussig" Mer som en hund än som en katt..

Gärna till ett hem som har fler katter och bor i stockholmsområdet, men inget krav.

Är du seriöst intresserad skickar jag gärna bilder.

Annons:
EddaM
12/14/11, 10:12 AM
#1

Stockholmsområdet är väl inget bra ställe att ha en utekatt på? Skulle försöka hitta ett hem lite mer utanför på landet. Eller till någon som kanske kan bygga en kattgård så han får vara ute hur mycket han vill fast under kontrollerande former?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

monnimoon
12/14/11, 2:16 PM
#2

Med stockholmsområdet menar jag stokholm med omnejd, finns massa lantliga delar, tex nacka, tyresö osv osv där det finns gott om hus med naturen kring kröken.

Och det är som sagt bara en önskan från min sida för att jag någong gång skall få återse honom och se att han mår bra. Viktigast är bra hem naturligtvis.

LaSadie
12/14/11, 6:58 PM
#3

Har du någon bild på katten eller frågat uppfödaren om hjälp?

monnimoon
12/14/11, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har frågat men inte haft nån större lycka på den fronten..

Labolina_73
12/15/11, 7:55 PM
#5

Vad heter han?

är han kastrerad?

har du flera bilder..

ser fin ut..

Jag säger som Eddam,, kanske till npgon med kattgård eller som kan bygga en kattgård så han slipper bli drabbad av någon olycka om han springer lös ute..

//Linda

carrrrrooooo
1/22/12, 1:46 PM
#6

Det låter väldigt intressant, men jag kommer inte kunna hämta i stockholm.. jag bor i nyköping på en hästgård och letar efter en skogis som vill komma ut på landet.. vi har 2 andra katter här hemma oxå men söker nu en 3e som ska vara en skogis :)

Om skjus ner till nyköping/katrineholm kan ordnas så är jag grymt intresserad av din fina kille! :)

Annons:
Jessica2012
1/24/12, 10:19 AM
#7

Hej

Såg din annons på Fisksätra katthem och mailade via den häromdagen, men skickar en intresseanmälan även här.

Vi bor på landet, Ingarö, som ligger 30 min från Slussen. Det är ett gammalt fritidshusområde med mycket skog och lite lagom med grannar. Vi är en kattkär familj som består av föräldrar, tre barn, hund, kanin o marsvin. Barn och djur är kattvana (vår katt gick nyligen bort och saknaden är stor). Vad tror du om din skogis, gillar han barn? Det finns alltid ett ledigt knä och hand att klia bakom örat :).

Mvh

Jessica

Upp till toppen
Annons: