Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 3945 ggr
LillyB
12/7/11, 3:04 AM

Drunknar i katthår!

Min ena skogis Teddy har en mycket fin, tjock och lång päls. Men han fäller mycket och konstant så snart är min svarta soffa lika vit som han! Hehe
Jag har provat olika borstar men det är som om ingen av om tar på hans päls. Har ni några tips på borstar eller liknande som är bra på att att samla upp alla lösa hår? Min flicka Tova är inte heller så oskyldig men fäller inte alls i samma omfattning.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Labolina_73
12/7/11, 1:20 PM
#1

Har du provat Furminatorn?

den är annars riktigt bra att få bort all död och lös päls med,

//Linda

Fridaybrew
12/7/11, 1:55 PM
#2

För att ta bort hår på soffan så kan man köpa två st (en för vardera hand så går det snabbt som tusan) klädvårdsborstar:
http://www.margaretha.se/butik/default.asp?pf_id=SE-393116&dept_id=SE-69
Köpte mina på ÖB för 30 kr st, de fungerar fint även på klätterställningarna och kläder. På klätterträden så ser de nya ut efter borstning, kläder speciellt svarta kläder så ser man att det faktiskt missar lite små hår ibland men den fungerar verkligen bra för soffor o annat o kläder osm inte är svarta =)

Katterna får man borsta ofta helt enkelt =)

/Fridaybrew

LillyB
12/7/11, 2:41 PM
#3

#1: Tack för tipset! Känner till den men trodde inte att den var så bra, men jag kanske får köpa en sån! :)

#2: Tack för tipset! Jag brukar dammsuga soffan med ett textilmunstycke, men jag tänkte att det vore bäst att ta itu med det innan det hamnar på soffan. :) Borstar dom varje dag, men borstarna jag har tar inte så bra på den vita katten av någon anledning. Hur mycket jag än borstar så fastnar inga hår på borsten, men drar jag med handen så lossnar det hur mycket som helst. Men ska prova furminatorn. :) Kanske ska testa sånadär klädvårdsborstar också, så slipper man släpa fram dammsugaren varje gång man ska fixa soffan! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Labolina_73
12/7/11, 2:48 PM
#4

#3 den är verkligen svinbra…. den bästa jag haft just i fällningstider..

//L

LillyB
12/7/11, 3:20 PM
#5

#4: Åh, va skönt att höra! Då får det bli en sån då! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Nina-R
12/7/11, 5:49 PM
#6

Håller med om sådana klädvårdsborstar. Jag har en som är svart och har två rader på var sida där tyget är satt åt motsatt håll. En variant som oftast finns på utställningar att köpa (har sett den i djuaffärer med) och den är outständing. Jag har 2 katter och en hund hemma och har ändå en svart luddig matta i vardagsrummet. Går fort och smidigt att dra av den med borsten dagligen så håller den sig fräsch och fin!

/SE*Barababelle's

Annons:
LillyB
12/7/11, 6:22 PM
#7

#6: Kul att höra! :D Tror jag har sett dom på Coop här intill mig, så kanske får slänga mer ett par i varukorgen nästa gång! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Nina-R
12/7/11, 10:54 PM
#8

#7  Jag betalade 140:- för mig och den har garanti på 2 år. Så ett par st behöver du inte om du köper sama sort. Min mor har nog haft sin i närmare 10 år!

/SE*Barababelle's

LillyB
12/7/11, 11:20 PM
#9

#8: Tänkte på tipset ovan att man kunde ha en i varje hand då man fixar soffan så det går fortare :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Fridaybrew
12/8/11, 1:18 AM
#10

De behöver inte kosta 120 kr då de kostar 30 kr st på ÖB köper man två kan man typ "karda" dom mot varandra för samma uppsamlingseffekt till en bråkdel av priset och  dessutom ha dubbelt så många =)

/Fridaybrew

LillyB
12/8/11, 1:22 AM
#11

Ska göra ett försök med det! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

darkisen
12/8/11, 11:39 AM
#12

vissa har städhjälp, vissa har nannys till sina barn, jag funderar på å skaffa en kattborstare…. En som bara får gå runt och borsta katterna och samla upp katthår från möblerna, vore inte det bra? Jag har en sån där furminator och jag förstår inte hur det är möjligt att borsta av så mycket hår och ändå så har kissen hur mycket som helst kvar på kroppen, det går ju emot fysikens lagarSkrattande

Sissi
12/10/11, 12:25 PM
#13

Bild Bild Bild Flört
(på Teddy så klart)

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Annons:
LillyB
12/10/11, 8:32 PM
#14

#12: Haha, det vore en riktigt bra idé! :D
Gud så bra! :D Hoppas det gör någon skillnad hos mig iallafall! :)

#13: Haha lägger in lite på båda snart ;D

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

LillyB
12/10/11, 10:19 PM
#15

Glömt kamerasladden hos syster :D Blir förhoppningsvis imorgon då!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Upp till toppen
Annons: