Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 1709 ggr
dqhh
11/16/11, 11:08 AM

revirproblem, råd tack

Hej,

Har tidigare skrivit här om min kisse Ace som inte kom riktigt överens med alla mina andra katter, han var dominant men förstod inte riktigt när de andra la sig så att säga utan fortsatte att leka vilket till slut ledde till bråk.

Jag tog till slut det jobbiga beslutet att omplacera honom och han fick ett kanonhem där han har möjlighet att gå ut med ( vilket jag är lite rädd för men det var bäst för honom).

Han flyttade i somras och bor nu på en gård omgiven av hästhagar han har blivit en riktig jägare.

Nu till problemet, det finns ett till hus på gården där det bor katter sen tidigare (gårdens ägares katter) det började med att han jagade in dem på deras tomt. Nu har det tydligen gått så långt att de andra katterna inte vågar gå hem. Han har tagit över helt. (vet inte alla detaljer)

Vad kan man göra, kan man göra något?

Behöver hjälp och råd, tack.

/Sara

Annons:
Katzuki
11/16/11, 3:44 PM
#1

Är han kastrerad? Annars kan det hjälpa.

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

dqhh
11/16/11, 5:18 PM
#2

#1 tyvärr var det inte så enkelt, han är kastrerad det var efter det som problemen började hemma hos mig. Det behöver inte ha något samband med kastreringen kan lika gärna vara åldern(börja bli vuxen menar jag). Ja eller något annat. Han kastrerades vid 10 månaders ålder om jag inte minns fel.

/Sara

Katzuki
11/17/11, 10:30 AM
#3

Hm.. Jobbigt läge. Vet faktiskt inte vad det kan bero på.. De andra katterna är också kastrater? Inget annat som har förändrats runt katten? :/

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

madilicious
11/17/11, 1:19 PM
#4

Kanske är så att han tråkigt no inte trivs med andra katter, han kanske vill vara ensamkatt?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Katzuki
11/17/11, 1:48 PM
#5

Skulle kunna vara så. Men det är ju lite svårt om han är utekatt, svårt att se till att grannarna inte skaffar katt?

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

blondifire
11/18/11, 8:25 AM
#6

alternativet är o bygga rastgård till honom..

S*Winsnes Wilda

Annons:
dqhh
11/18/11, 11:02 AM
#7

#3 jag antar att det andra katterna på gården är kastrerade? men vet ej.

han har en otrolig energi och vill ju "bara" leka (fick jag för mig här hemma iallafall) men när det kommer dundrandes en 8 kilos katt emot en så tycker inte alla att det är så kul (inte mina katter iallafall ;)

Den enda han hade sk respekt för hemma hos mig var min ena hona (fertil) hon vek inte en cm när han kom och då var det som om att han tänkte, huu det där var ju fel katt att ge sig på och gick iväg. en fegis ;)

Och när jag hade kattunge så var de bästa kompissar.

#4 han är ensam katt och som #5 säger är det ju svårt att kontrollera grannarnas katter, speciellt i det här fallet när de andra var där först :)

#6 ja det är ju ett alternativ att göra så :)

tack så mycket för råd och utbyte av funderingar, han är den förstfödde i mitt katteri och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, han är så go :)

/Sara

Upp till toppen
Annons: