Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 2090 ggr
monnimoon
2011-11-14 10:51

Att bli ensamkatt..

Jag tänkte börja från början, jag har enda sedan jag fick hem min norska hane haft problem med honom.. Jag har nu haft honom i ett års tid.

Han klöser sönder våra tapeter, hoppar på väggarna, river på alla dörrar när vi är i andra rum och går runt nervöst och gnäller och gör konstiga ljud.

Jag började då ha honom i koppel ute för att aktivera honom mer, en timme varje dag. Då blev han något bättre under en väldigt kort period för att sedan vara lika vild och nervös som innan.

Jag skaffade en kompis till honom för jag trodde han kände sig ensam om dagarna, också det en norsk skogkatt. Det hjälpte inte märkbart, visst leker som med varandra men han har inte ändrat beteende.

Jag har använde rnu feliwayspray, köpt aktiveringsleksaker som jag leker med, tröttar ut honom både fysiskt och psykiskt och har honom ute i koppel. INGET av detta har hjälpt särskilt, jag är inte borta särskilt mycket från hemmer heller. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre, har hört mig för hos både veterinär och uppfödare och båda tycker jag ska ha honom som utekatt, vilket inte är möjligt som jag bor nu.

Han verkar inte må bra och det är det som smärtar mest, nu har jag hittat ett hem hos en bekant som bor på landet som han kan få komma till där han kan få gå lös ute och jaga möss.. och jag vet inte hur jag ska göra. Vad händer med min katt som jag har kvar? Hur kommer det kännas för honom att bli ensam? OM jag tar detta hjärtskärande beslut dvs. Behöver alla tips och råd och synpunkter jag kan få..

Tack på förhand.

Annons:
Marinas Mix
2011-11-14 11:00
#1

Sorgligt att läsa, men du verkar ha hittat en riktigt bra lösning för kisse. Och det är väl det viktigaste.

Kan inte råda dig så mycket i frågan, men jag tycker att kisse ska få flytta och sedan får du se hur den andre reagerar. Kanske den som blir kvar vill ha en ny kompis? Men det är ju svårt att säga, så du får testa och se vad som händer.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

LaSadie
2011-11-14 17:36
#2

kastrerad?

Upp till toppen
Annons: