Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 2146 ggr
Labolina_73
11/12/11, 12:36 AM

Jag blir GALEN!

http://www.blocket.se/stockholm/Renrasig_skogkatt__leveransklar_37140659.htm?ca=11&w=1

Katter, stockholm 
Renrasig skogkatt, leveransklar
8 nov
22:47

Jag vet att man inte får lägga länk men asså.. seriöst vad fasen är detta?

//Linda

Annons:
[Noriisen]
11/12/11, 12:43 AM
#1

förstår inte va felet är ? att man själv ska stå för självmasknign o de eller?

Labolina_73
11/12/11, 12:58 AM
#2

att katten säljs ovaccinerad och oregistrerad för samma pris som en registrerad,,

men för den som inte vet att det är skillnad så blir dom grundlurade..

DET stör jag mej på som attans…

nej det står inte att katten är oregistrerad men iom att den är ovaccinerad så blir det så.

//L

[Noriisen]
11/12/11, 2:00 AM
#3

#2 Jaha =) nu förstår jag , ja det är ju taskigt o man blir sur på sånt :)

LaSadie
11/12/11, 8:03 AM
#4

Ja, den har man sett. Det är riktigt illa. Tycker synd om den som köper den, som tror de köper en renrasig men får en svindyr huskatt

Fridaybrew
11/12/11, 8:35 AM
#5

Utan stamtavla så är det inte nödvändigt att det ens är några få % norsk skogkatt i den lille parveln. Ogillar dessa personer som gör det för pengarna och lurar på folk felaktig information och katter utan stamtavla.

Bedragare är deras rätta benämning.

/Fridaybrew

EddaM
11/12/11, 10:30 AM
#6

Jag håller med att de luras! Är det någon som har mailat och frågat om de är reggade? Måste man inte sälja dem vaccinerade? De kanske är med i ett annat förbund än Sverak…nåja kanske får maila o fråga själv.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
Labolina_73
11/12/11, 10:35 AM
#7

Jag har mailat,,, men jag var ganska upprörd och säkert inte allt för trevlig i mailet så att räkna med svar är nog bara dumt..

//Linda

EddaM
11/12/11, 10:39 AM
#8

Mailade lite snällare men raka frågor som vad föräldrarna heter o vilket förbund den är reggad och om de finns på pawpeds. Fast när det gäller pawpeds är jag ju kass sjäv med att skicka in mina katter.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Labolina_73
11/12/11, 10:58 AM
#9

#8 bra där Madde,, ;.D

Labolina_73
11/12/11, 11:45 AM
#10

jag fick svar,,,,

Hej Linda!
Priset stämmer inte, har glömt ändra detta, har förklarat för dom andra också som har varit och hämtat hans andra 4 syskon! Priset är 4500:-

Jagh mailade tillbaka med lite motfrågor,, vad heter mamma och pappa etc,,, varför är dom inte vaccinerade vid rekomenderad ålder etc..

Labolina_73
11/12/11, 1:22 PM
#11

fick ytterligare svar..

mycket seriöst vill jag påstå.. NOT….

Varför alla dessa frågor! Om du ej är intresserad av katten då fråga inte en massa!
Jag har flera katter och kan inte stå för alla vaccinationer, något du måste förstå, vilket du ej gör, och det är många säljare nu förtiden som ej vaccinerar kattungar vid leverans, speciellt om du har fler katter!

Vet inte jag om det låter vidare bra det där……

//Linda

[Noriisen]
11/12/11, 1:33 PM
#12

#11 har du svarat ? :O gud vilken oseriös person..!

Labolina_73
11/12/11, 1:55 PM
#13

NEj på det senaste har jag inte svarat,,, vet inte vad jag ska skriva,, blir så j---------a upprörd..

//L

Annons:
[Noriisen]
11/12/11, 1:56 PM
#14

#13 Håller med dig!

Labolina_73
11/12/11, 2:11 PM
#15

hahahaa och nu kommer jag då inte få flera svar…..

men ser fram emot OM jag får det…

//L

darkisen
11/12/11, 4:36 PM
#16

helt seriöst finns det inget ställe man kan anmäla henne till? Typ konsumtentombudsmannen eller nåt. Jag menar hon lurar ju verkligen hennes köpare.

EddaM
11/12/11, 4:36 PM
#17

Detta svaret fick jag:

Han har ej blivit reggad ännu! Men hans föräldrar är ju reggad på ssk! Båda hans förädrar är norska skogskatter, hans mamma är vit och hans pappa är är hel grå med delvis vita fläckar! pawpeds vet jag inte riktigt vad det är om du skulle förklara!? Har du barn eller annan katt? För vill helst att han hamnar hos någon som har barn eller en annan katt då han känner sig ensam! Så vore ju toppen om du hade en annan katt eller barn?   Mvh / Maria

Menar hon skk tro? Har mailat o frågat lite mera. Varför skulle man inte kunna vaccinera även om man har flera? Man får ju dessutom mängd rabatt hos de flesta. Vet själv ingen uppfödare som inte vaccinerar, vet ni?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Nina-R
11/13/11, 10:54 AM
#18

#17 jag tror skk har/har haft hand om registret på id märkta katter.

/SE*Barababelle's

blondifire
11/13/11, 10:25 PM
#19

tycker oxå detta är riktigt dåligt av Blocket, klart fall av falsk marknadsföring som faktiskt är olagligt. Med svaren ni fått borde dom faktiskt anmälas !!

S*Winsnes Wilda

AlexH
11/14/11, 10:36 AM
#20

#6 WCF klubbarna kräver vaccinering och besikting av kattungar innan försäljning och naturligtvis att uppfödarana reggar sina kattungar. det är inte tillåtet at producera huskatter inom våra klubbar.

SKK har ett id register, precis som Sverak som man kan anmäla sina katter till (jag har gjort det med alla mina kattungar med nya ägarna) det kostar 140 sek per kattunge och är ett register som Polisen söker i om de finner upp katter, det är samma register som även hundar måste reggas i..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Annons:
Nina-R
11/14/11, 12:26 PM
#21

Ingen som kan formulera ett bra brev till blocket att man bör införa krav på att om det ska stå renras i kattannonser så ska det stå att katten innehar stamtavla och vilken klubb? Och ev. kanske till och med regnr?
Folk blir ju lurade!

/SE*Barababelle's

LaSadie
11/14/11, 5:35 PM
#22

#21 Nja, blocket gör ingen skillnad på katt och katt som de påpekat i tidigare brev då man har anmält annonser för falsk marknadsföring

EddaM
11/14/11, 9:31 PM
#23

Har inte fått flera svar….hmmm….ja det var väl för jobbiga frågor,

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

[Sniff]
11/15/11, 9:31 AM
#24

Jag har också mejlat, ska bli spännande att läsa svaret…

Nina-R
11/15/11, 7:51 PM
#25

Jag fick till svar ngt i stil med, grina mer… drama queen….

Blir så trött på folk!

/SE*Barababelle's

Labolina_73
11/15/11, 8:54 PM
#26

Jag skrev detta:

Hej.. jag frågar för att jag är intresserad av avkommornas härkomst. Är det så konstigt? Om man föder upp kattungar och dessutom tar så mycket betalt som du gör så gör du det ju enbart i pengasyfte, att käna pengar..

Ja det finns säljare som inte vaccinerar sina kattungar,, oseriösa säljare. Men dessa tar ju långt ifrån dessa priser som du tar för dina kattungar. Hur kan du sälja dom för 4500:-? När du i mina ögon  grundlurar dina köpare när du säger att det är renrasiga skogkatter…

Jag skulle gärna vilja veta vad kattungens föräldrar heter? Har du testat föräldrarna för diverse sjukdomar? Nej jag kan inte förstå att du inte vaccinerar dina kattungar,, trots att du har flera katter,, det har jag med men jag måste likförbannat vaccinera mina kattungar innan leverans. Jag måste oxå betala för stamtavlorna, id märkning, avmaskning etc etc etc etc,,,,, Hur kan du då ens överväga att ta 4500 i bvetalt när du inte gör ett dugg av detta för dina kattungar?

mvh Linda S*Englaflickornas

och fick till svar: Han är redan SÅLD tyvär!

Supinesophie
11/16/11, 10:21 AM
#27

Stakcars människor som har blivit grundlurade! Hoppas ingen av köparna ska avla på sin "fina raskatt"…

Annons:
Upp till toppen
Annons: