Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 3141 ggr
emmilie
2011-11-03 14:13

NORSK SKOGSKATT FÖRSVUNNEN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Igår onsdagkväll ( 2 november) försvann Meja vår jourkatt som skulle rastas i koppel men som förargligt slet sig helt plötsligt.

Hon är en jättefin norsk skogskatt med yvig tjock päls. Vi vet inte hur gammal men ca 2 år kanske. Hon är egentligen ganska tam men ute bland främlingar kan hon nog vara extra försiktig.
Vi är jätteoroliga och hör av oss nu till allt och alla! Hon sprang bort vid Sturebys tunnelbana där vi bor. Förhoppningsvis har hon inte tagit sig allt för långt bort.
Snälla hjälp oss att informera om henne!

RING OSS OM NI SER HENNE 0704717432

Annons:
Mariadottir
2011-11-03 14:21
#1

Önskar er all lycka och hoppas verkligen hon kommer hem igen!

Jag vet hur oron är då en av våra katter rymde för oss i fredags, men igår fick vi det tragiska beskedet att hon hade blivit påkörd… Jag hoppas verkligen det går bättre för er!!

*styrke kramar*

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

emmilie
2011-11-04 12:19
#2

Tack för stödet Mariadottir.

Fy vilken mardröm, det måste kännas otroligt smärtsamt för er just nu. Kan inte ens tänka mig hur det är. Ta tid och sörj, prata och hedra minnet av er lilla misse så mycket ni kan, det kanske kan hjälpa och ge er lite ljus i mörkret.

Kan tänka mig att hon hade det bästa hem medan hon levde, fullt med kärlek och kunde inte få ett bättre liv än det. Ta åt er och tänk på det!

massa kramar!!!

Mariadottir
2011-11-04 14:25
#3

Tack själv!

Ja, det var verkligen en mardröm när polisen ringde. Då visste vi ju heller inte säkert om det var våran lilla Strumpa. Det gör ont och tårarna kommer obehindrat precis när som helst. Vi har ju två katter till men tomrummet är ändå stort och det känns så orättvist eftersom hon inte var äldre än ett år.

Hur är det gått för er då? Har ni fått några tips om Meja?

Kramar till dig

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

emmilie
2011-11-04 15:14
#4

Har ju satt upp tusen lappar överallt, i brevlådor, parker, anslagstavlor, på bilar…ja allt. Och såklart hört av mig till katthem, polis m.m.

Det var en man som trodde han hade sett henne för 2 tim sen, så han mötte upp mig där hon hade varit. Men sen såg vi två st katter som liknade henne som bodde på en tomt. Och han sa att det var någon utav dem han hade sett. Så det var falskt alarm…

SÅ jäävla trist. Så svårt och veta var man ska leta, har ju gått runt överallt men hon kan ju vara exakt var som helst. Ångrar så mycket att vi gick ut med henne i koppel…hon blev helt plötsligt skiträdd och slets sig ur kopplet på en millisekund. jävla fan!

Men lite hopp har vi såklart fortfarande.

Jag tror det är bra att ni har era andra missar iaf, trots att det känns tomt såklart utan henne men det hade nog varit värre att inte ha någon kisse alls. Det jobbigaste med att fästa sig så mkt vid en så fin varelse är ju att de kan försvinna ifrån en, precis som människor också. Men all fin tid man haft med dem överväger allt det jobbiga i slutändan!

Mariadottir
2011-11-10 12:55
#5

Hur har det gått för er emmilie? Har ni hittat Meja?

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

emmilie
2011-11-13 12:39
#6

Nej tyvärr :( vi letar och letar fortfarande men nu ska vi förmodligen få en kattfälla som vi ska sätta ut. Hoppas på det!

En äldre dam kan ha sett henne på sin tomt, om det var hon så är hon väligt nära iaf.

Tack för omtanken! :)

Annons:
catnips
2011-11-16 19:02
#7

Hoppas hon är tillbaka!

Mariadottir
2011-11-18 13:18
#8

Tänker på er ska ni veta och hoppas verkligen att hon har kommit/kommer till rätta!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

emmilie
2011-11-24 19:26
#9

MEJA ÄR NU HITTAD!!!! WOHOOOO

Mariadottir
2011-11-25 07:05
#10

Åh så skönt!! Hoppas nu bara att ni alla mår bra!?

STOR KRAM

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

Upp till toppen
Annons: