Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1466 ggr
Viccan92
10/29/11, 11:57 PM

Norsk skogskatt?

Svår fråga kanske men är så nyfiken på vad det är för långhårig ras som finns i våra katter. Kan ju vara blandras men man vet aldrig. Här finns nämligen inga långhåriga katter och sen kommer honan och föder tre långhåriga och en korthårig. Eller jo en långhårig men han är kastrerad sedan 4år tillbaka.

Men iaf till fråga. Visar en bild på min lillebrorsas hona. Tror ni att hon har norsk skogskatt i sig? Visar även en bild på brorsan. Har tyvärr inte bild på sista syrran. Hon kan tyvärr inte stå tillräckligt långt ifrån kameran så att man kan ta en bild.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Viccan92
10/30/11, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är honan. Hon är väldigt liten väger knappt över kilot.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Viccan92
10/30/11, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är hanen eller var han blev överkörd för någon månad sedan. Ingen bra bild men han hade betydligt mer päls än syrrorna och jobbigare.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Sophey
10/30/11, 12:14 AM
#3

Det är mycket mojligt att mamman till dina katter dejtat en okastrerad norsk skogkatt men eftersom de inte har stamtavla eller historik ar de bara vackra huskatter.

Huskatter kan fodas langhariga utan att det behover vara nagon ras i.

Medarbetare på matlust

Viccan92
10/30/11, 5:47 PM
#4

Jo mycket möjligt är bara lite nyfiken. Vi blev så förvånade när dem föddes. Men glada själv föredrar jag långhåriga. Älskar att hålla på att borsta och dona. Dem gillar det ju lika mycket med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Sophey
10/30/11, 5:52 PM
#5

Du kan borsta och dona med en kortharig katt ocksa. Jag personligen anser att korthariga katter behover borstas oftare an de langhariga jag har.

Det ar vackert med langhariga katter men ett litet tips ar att skriva rasens riktiga namn som ar norsk skogkatt och inte norsk skogSkatt da det kan skapa en hel del tjaffs pa iFokus pa grund av en liten felstavning. Glad

Medarbetare på matlust

Viccan92
10/30/11, 5:57 PM
#6

#5 Jo visst kan jag det men det blir mest med en mjuk borste. De korthåriga katterna är inte ens mina här hemma. Dem fäller mer tycker jag.

Oj ursäkta visste inte ens om det. Första gången jag är inne här.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Upp till toppen
Annons: